Vraag 01 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:21 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Marc Prickaerts
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
10:26 uur
Het is een toon aan vraag, maar in het correctiemodel staat de eenheid niet tussen haakjes, ik meen me te herinneren dat bij toon aan vragen de eenheid vergeten mag worden, daar deze al gegeven in het toon aan deel? |
||
Door: Gerrit Zwaan
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
14:51 uur
Klopt. Daarnaast vind ik het een beetje gek dat bol 2 en bol 3 gekoppeld lijken te zijn. Als bol 2 niet gescoord is (omdat een leerling de verkeerde buis pakt en ¼ golflengte) dan kunnen ze nooit op het goede antwoord uitkomen tenzij ze het eindantwoord bij elkaar kunstelen door te delen door 2. Doordat het antwoord al gegeven is lijkt bol 3 mij wat overbodig. |
||
Door: Saarloos
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
15:39 uur
Inderdaad, enkele leerlingen zonder eenheid kost hier wel laatste bolletje terwijl het een toon aan vraag is |
||
Door: Harry Schreurs
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
16:16 uur
Misschien moet je via de berekening ook aantonen dat de eenheid Hz is? Via een truc kun je op 245 uitkomen, maar is het dan wel Hz? |
||
Door: Laura Bello
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
19:26 uur
Natuurkunde: Een kandidaat noteert bij een ‘toon aan dat’ vraag de juiste waarde, maar vermeldt geen eenheid. Mag dit?Ook bij een ‘toon aan dat’ vraag moet de eenheid vermeld worden, tenzij in het cv expliciet is aangegeven dat dit niet hoeft (dan staat de eenheid tussen haakjes, of er staat een opmerking onder de deelscores). Als gevraagd wordt ‘toon aan dat de snelheid 25,3 km/h is’, en de kandidaat noteert vervolgens ‘v = 25,3’, dan is de aantoning immers onvolledig. Natuurkundig gezien gaat het om de combinatie van getal en een eenheid die de grootte van de grootheid definieert. dit komt van examenblad.nl en staat bij veelgestelde vragen. de eenheid moet dus vermeld worden. |
||
Door: Geert Veenstra
|
Datum:
Maandag
12
mei
2025,
08:38 uur
#Gerrit Zwaan, volgens mij mag je alsnog het 3e bolletje geven als de leerling gebruik maakt van 1/4 golflengte. Ze hebben per slot van rekening de opgave gecompleteert echter met een fout maar die is al fout gerekend bij het 2e bolletje. |
||
Door: Monsees
|
Datum:
Maandag
12
mei
2025,
09:39 uur
Eens met de vorige spreker. |
||
Door: Ellen de Koster-van Dam
|
Datum:
Maandag
12
mei
2025,
10:03 uur
Creatieve student toont aandat de lengte van de buis bij 245Hz inderdaad 0,7m is. Gebruikt bolletje 1 en 2 correct Dus vanuit leesvaardigheid moet hij 245Hz aantonen. Of kijk je nu naar natuurkundig correct? (Voor bolletje3)
|
||
Door: Kortstra
|
Datum:
Maandag
12
mei
2025,
12:12 uur
Bij aantonen dat bij gebruik van 245 Hz inderdaad de lengte 700 mm is, is een natuurkundig correcte methode. Dus gewoon goedkeuren lijkt me. |
||
Door: Sander de Boer
|
Datum:
Zondag
25
mei
2025,
21:17 uur
Een leerling heeft bij deze vraag de juiste berekening uitgevoerd, maar er geen formule bij opgeschreven. 0,7*2=1,4 m 1/4,08 10^-3=245 Hz |