Vraag 04 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:22 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Wendy van Antwerpen
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
09:26 uur
Waarom figuur 3 niet op de bijlage! ik heb zelfs een leerling die dus zijn opgave blad erbij heeft gedaan met de opmerking dit mee nakijken. En dat snap ik ook nog. Nu veel te onduidelijk welk stukje ze genomen hebben en of dat dan in de marge valt. |
||
Door: Wendy van Antwerpen
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
10:58 uur
Ik had ook graag gezien dat de marge ruimte bij de frequentie gegeven was. Een leerling heeft nu keurig in de marge 1 trilling genomen, maar komt dan wel heel ruim uit. (2 mm op 1 trilling is relatief meer dan meerdere trillingen). Dat is ook makkelijker te bespreken of het binnen de marge valt.
|
||
Door: Gerrit Zwaan
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
13:37 uur
(Bewerkt op: 10-05-2025 13:37)
Deze vraag is inderdaad lastig na te kijken omdat ik niet altijd kan zien wat leerlingen gedaan hebben. Hier had een uitwerkbijlage bij gemogen. Als leerlingen iets aflezen waarvan niet direct duidelijk is welke punten ze gebruiken maar wel op een redelijk antwoord uitkomen moet ik ze soms maar het voordeel van de twijfel geven. Leuk nakijken is het in ieder geval niet. |
||
Door: Hutjens
|
Datum:
Zondag
11
mei
2025,
09:32 uur
Poging tot bepaling van marge in frequentie: Bij gebruik hele grafiek Bij gebruik van 1 trilling (van buis met devil holes) Nu lijkt me die onderste bepaling wel erg ruim, maar ik deel de mening van mijn collega's dat de marges relatief hadden moeten zijn aangegeven...
|
||
Door: Reeuwerd Straatman
|
Datum:
Zondag
11
mei
2025,
21:53 uur
Van de halve klas deze vraag nagekeken. Vooralsnog weinig problemen geconstateerd, gelukkig. Heb ook gehamerd op dat ze altijd zoveel mogelijk trillingen moeten nemen. Dat werpt nu blijkbaar zijn vruchten af. :-) Let op! Het tweede streepje vraagt "geef aan of...". Dus alleen zeggen "Dus ja/nee" volstaat dan volgens de syllabus. CV geeft dus een veel te uitgebreid antwoord.
|
||
Door: Kortstra
|
Datum:
Maandag
12
mei
2025,
12:23 uur
Het tweede streepje heeft het wel over een 'aannemelijke' verklaring. Lijkt me wel een verklaring bij, anders zou hier zowel ja als nee kunnen want het is afhankelijk of je het verschil tussen de frequenties nu wel/niet acceptabel vindt. |
||
Door: Saarloos
|
Datum:
Maandag
12
mei
2025,
13:14 uur
niet leuk om na te kijken. Soms gokken waar lln hun getallen vandaan hebben gehaald. Als dit een volgende keer op de bijlage kan dan zou dat fijn zijn |
||
Door: Thomas Breebaart
|
Datum:
Vrijdag
16
mei
2025,
11:33 uur
(Bewerkt op: 16-05-2025 11:34)
Wat te doen met leerlingen die een tijdschaal bepalen (1 cm komt overeen met 2,2 ms) en later fouten gaan maken of het niet afronden? Is een eerste scorepunt dan mogelijk volgens deze verdeling? |