Vraag 11

Vraag 11

Door: Ad Mooldijk | Datum: Dinsdag 29 april 2025, 22:24 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Franken - de Zoete | Datum: Zondag 11 mei 2025, 11:26 uur

Ik zou verwachten dat de eenheid hier tussen haakjes zou staan, aangezien die al gegeven is. Ik ben daarom geneigd leerlingen die hier geen eenheid noteren bij het eindantwoord, toch alle punten te geven. Heeft iemand een argument tegen?

Door: Harry van Loon | Datum: Zondag 11 mei 2025, 12:38 uur

Het is een TOON AAN vraag. dus inderdaad eenheid niet nodig.

Door: Bastiaan Barbieri | Datum: Zondag 11 mei 2025, 14:00 uur

Natuurkunde: Een kandidaat noteert bij een ‘toon aan dat’ vraag de juiste waarde, maar vermeldt geen eenheid. Mag dit?

Ook bij een ‘toon aan dat’ vraag moet de eenheid vermeld worden, tenzij in het cv expliciet is aangegeven dat dit niet hoeft (dan staat de eenheid tussen haakjes, of er staat een opmerking onder de deelscores).

Door: Jacco Dankers | Datum: Dinsdag 13 mei 2025, 14:10 uur

Een leerling haalt de waarde van een lichtjaar uit Binas-tabel 100: 1,0·1016 m. 

Is dat acceptabel? Of had de leerling hier dan op hooguit 1 significant cijfer kunnen aflezen? Significantie speelt in deze vraag eigenlijk geen rol, maar nu komt de leerling natuurlijk niet meer op de gevraagde uitkomst uit. 

Door: Monsees | Datum: Dinsdag 13 mei 2025, 14:47 uur

Als de leerling concludeert dat het eindantwoord in 1 significant cijfer overeenkomt met de gegeven waarde, zou je het denk ik wel volledig goed kunnen rekenen.