Vraag 12 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:24 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Pier Siersma
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
22:29 uur
Ik ben het even kwijt wat ik moet doen: Dit is vogens mij alle bolletjes, deze formule is correct en natuurkunde helemaal goed. Klopt dat? |
||
Door: Taco Greeven
|
Datum:
Zondag
11
mei
2025,
10:15 uur
(Bewerkt op: 11-05-2025 10:16)
@Pier Siersma |
||
Door: van der Meer
|
Datum:
Zondag
11
mei
2025,
11:06 uur
ik heb altijd begrepen dat een formulie die niet in de binas staat altijd afgeleid moet worden, dit om het stampen van afgeleide formules (reproductie) te voorkomen en juist het toepassen te toetsen. Ik heb deze vraag van tevoren ook vaak geoefend en gelukkig leiden ze de formule bij mij bijna allemaal af.
|
||
Door: Wendy van Antwerpen
|
Datum:
Zondag
11
mei
2025,
12:38 uur
op een eerder examen mocht het gebruik van de v formule (door stampwerk) niet goed gerekend worden. Ik heb deze daarom ook expliciet geoefend. (En dat hebben de meeste van mij gelukkig wel onthouden). |
||
Door: Harry van Loon
|
Datum:
Zondag
11
mei
2025,
21:40 uur
Het gebruik van de 3e wet van Kepler geeft de omlooptijd en daarmee is de snelheid ook te berekenen. Wel grote kans op rekenfouten. |
||
Door: Vorselman
|
Datum:
Maandag
12
mei
2025,
13:41 uur
De discussie over het direct mogen gebruiken van een kloppende formule die niet in BINAS staat komt elk jaar terug en is gewoon toegestaan. Enkel als er expliciet gevraagd wordt om een afleiding moet die gegeven worden. Een natuurkundig correct antwoord verdient alle punten. Is het antwoord niet juist, dan mag je punten geven voor de deelantwoorden (bolletjes). |
||
Door: Ellen de Koster-van Dam
|
Datum:
Dinsdag
13
mei
2025,
13:28 uur
Ik heb een leerling die de massa zon uit tabel 6a gehaald heeft. Je krijgt dan 2x1030 kg. Wilde het foutrekenen tot ik me realiseerde dat in die tabel ook de massa van de zon staat. |
||
Door: Ellen de Koster-van Dam
|
Datum:
Dinsdag
13
mei
2025,
13:39 uur
Ik heb een leerling die de massa zon uit tabel 6a gehaald heeft. Je krijgt dan 2x1030 kg. Wilde het foutrekenen tot ik me realiseerde dat in die tabel ook de massa van de zon staat. |