Vraag 15 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:25 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Post
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
17:27 uur
(Bewerkt op: 10-05-2025 17:42)
Ik ben echt heel benieuwd hoe Imani deze grafiek gemaakt heeft. Als f=132Hz ==> T= 7,58 ms, dus deze grafiek valt daar ruim binnen. Het loskomen van de grond (1) in de foto is dus het hoogste punt in deze grafiek. Dus hoe meet je dan die v daarvoor? Of had ze nog een veel snellere camera die deze kromme lijn kan opleveren....?. Daarbij: Wat een ongelofelijke mazzel heeft zij dan gehad dat de eerste foto (1)exact op het loskommoment was..... En: als uit vraag 1 blijkt dan vgem =0,22 m/s en het plaatje in feite een worp omhoog is (EVB op aarde?) Hoe kan dan uit fig 2 volgen dat v afzet = 0,26 m/s? |
||
Door: Thomas Breebaart
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
17:36 uur
Er is inderdaad nogal wat mis aan deze opgave. Of op zijn minst is er wat informatie achter gehuoden voor ons. Ik vermoed dat Imani, met welke snelle apparatuur dan ook, de positie van de larve heeft gemeten en aan de hand daarvan de snelheid heeft bepaald. Jammer dat ze dááruit dan weer de afzetafstand wil bepalen. |
||
Door: Jeroen Zomer
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
09:38 uur
Ik heb een aantal leerlingen die alleen noemen 'aantal hokjes tellen (onder de grafiek)' . Het lijkt mij dat het aantal hokjes nog geen oppervlakte is. Bol 1 toch alleen geven als ze ook zeggen dat het aantal hokje vermenigvuldigd moet worden met de waarde van 1 hokje. Of is er nu al wel inzicht dat het oppervlakte moet bepaald worden. Bolletje 1 wel of niet tellen? |