Vraag 16 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:25 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Bastiaan Barbieri
|
Datum:
Zondag
11
mei
2025,
20:33 uur
Toch wel interessant dat er een marge is in het aflezen van de snelheid, maar daardoor kom kun je op een ander antwoord uitkomen dan de 6,1*10^-5 N. |
||
Door: Enzo Meijer
|
Datum:
Maandag
12
mei
2025,
12:37 uur
Inderdaad Bastiaan. Als je het narekent kom je op het volgende uit: |
||
Door: Franken - de Zoete
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
09:24 uur
(Bewerkt op: 14-05-2025 09:27)
Als een leerling hier geen eenheid geeft na de berekening, kost dit dan het completeerpunt? De eenheid staat al genoemd in de opgave. Maar niet tussen haakjes in het correctievoorschrift. Oh, ik zie hierover al een opmerking in het verslag van de normbespreking. Kost inderdaad het laatste punt |
||
Door: Storchart
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
17:13 uur
Er wordt gevraagd de F aan te tonen met v. Wanneer een leerling mbv de F de v,eind wordt aangetoond, kunnen dan alle punten gegeven worden? |
||
Door: Kortstra
|
Datum:
Donderdag
15
mei
2025,
21:48 uur
Als de leerling het doet met F.s=1/2mv^2 dan lijkt me dat een goede methode |
||
Door: Daan Weyler
|
Datum:
Zaterdag
17
mei
2025,
13:28 uur
als lln inzicht toont dat Fres,max/Fres,gem moet vergeleken worden met die van een veer, maar de berekening van de verhouding niet juist uitvoert (en dus geen getal uitkomt tussen 1,5 en 2), dan kan een lln het totaal aantal punten halen als bolletje 5 geïnterpreteerd wordt zoals staat in de landelijke notulen (bolletje 5 slaat alleen op bepaling en significantie van a en berekening van Fres,max). en dan haalt een lln alle punten, terwijl niet het hele antwoord goed is. misschien heel erg hypothetisch, maar een lln van mij doet bijna dat... zij zegt dat de versnelling verhouding 2 moet hebben. berekend dan die gemiddelde versnelling (maakt daar een rekenfout), berekent met die versnelling de daarbij behorende resulterende kracht (die is dus ook fout). en dan maakt ze een gekke gedachtenkronkel om toch maar aan te kunnen tonen dat het gestelde klopt (dit is ook echt een nadeel van toon aan vragen), maar als ze hier een consequente conclusie had getrokken, dan had ik met deze methode, ondanks de rekenfout bolletje 4 kunnen toekennen als ik het CM strikt volg. |