Vraag 24 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:26 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: de Kruif
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
10:54 uur
Volgens mij is deze vraag op veel niveaus fout. De makers bedoelen dat er twee jaartallen juist zijn (1973 en 1958 zijn beide gelijkwaardig volgens mij), maar dan vragen om "het jaartal" is verwarrend, zeker gezien ze blijkbaar al wisten dat er twee jaartallen mogelijk zijn had de vraag anders gesteld moeten worden, vind ik. Echter beide jaartallen zijn jaartallen waarin het vlas groeide, voordat dit gedroogd is en verwerkt tot canvas zit je zeker een kalenderjaar later dus 1959 en 1974 (het lijkt me dat we dat iig goed moeten rekenen (+- 1 jaar)). Echter wanneer dat doek (gekocht en) beschilderd is kun je al helemaal niet weten, je weet niets over de verf, alleen iets over het doek. Het enig juiste antwoord op deze vraag is volgens mij dat de vervalsing na 1958 gemaakt is. Voldoende om te bewijzen dat het een vervalsing is, maar dat was niet de vraag. Of zit ik er ergens naast?
|
||
Door: Wendy van Antwerpen
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
11:04 uur
Dit was ook mijn punt. Ik las de vraag (opgave nog niet goed) en dacht, staat er ergens iets over in de tekst dat je maar voor 1 jaartal kan kiezen? Al mijn leerlingen hadden 58/59 gekozen hoorde ik na afloop.
|
||
Door: Bosboom
|
Datum:
Zaterdag
10
mei
2025,
14:42 uur
De marge van 1 jaar is van toepassing op het jaartal 1973. Maar welke marge mag er dan gehanteerd worden voor leerlingen die kiezen voor een jaartal voor 1960? Dat deel van de grafiek is moeilijker af te lezen. In de opmerking onder het cv staat hier verder niets over vermeld. Vooralsnog houd ik ook 1 jaar marge aan... |
||
Door: Bax
|
Datum:
Zondag
11
mei
2025,
11:31 uur
Ik heb ontstellend veel leerlingen die vraag 24 niet hebben gezien. Ik vermoed dat ze de zin onderaan blz 13 maar half gelezen hebben. |
||
Door: Wendy van Antwerpen
|
Datum:
Zondag
11
mei
2025,
12:44 uur
@Bax.. of het niet af kregen.. ? Niemand was bij mij eerder klaar. |
||
Door: Anita Driessen
|
Datum:
Dinsdag
13
mei
2025,
21:36 uur
Uit het verslag van de examenbespreking lijkt het erop dat er op het jaartal 1958 niet de marge van 1 jaar mag worden aangehouden? Dus 1959 is dan fout? |
||
Door: Vorselman
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
10:30 uur
Dat zou ik heel gek vinden. Die opmerking in het cv slaat er op dat je niet kunt weten of het 130 is voor of na het stoppen van de kernproeven. Aangezien het aflezen voor 1960 echt moeilijker is dan erna zou een marge van meer jaren juist logischer zijn. Vooralsnog ga ik nog uit van 1 jaar marge ook daar. |
||
Door: de Kruif
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
11:28 uur
1959 is sowieso niet fout, als het vlas in 1958 groeide is het doek op zijn vroegst van 1959. En ik zie niet in waarom de afleesmarge bij 1958 strenger zou moeten zijn, daar is volgens mij geen argument voor |
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
14:56 uur
@Anita Waar zie jij in het verslag iets staan dat suggereert dat die marge niet op 1958 toegepast mag worden? Ik zie daarover niets staan. Er wordt alleen toegelicht waarom 1958 ook mag en niet alleen 1973. |
||
Door: Bart de Graaf
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
16:03 uur
Goedemiddag, Leiden |