VMBO-GL/TL examen 2025-1 nask1 Algemeen |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:29 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: van Laar
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
21:42 uur
Ik vond het een vrij makkelijk examen. De leerlingen hadden nog wel hun tijd nodig, dat wel. |
||
Door: Christa Dees
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
13:13 uur
Ik vond het ook niet heel lastig, mijn leerlingen duidelijk wel gemiddeld 32 punten... |
||
Door: Nock
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
10:45 uur
(Bewerkt op: 22-05-2025 10:46)
Misschien open deuren, maar toch even checken.... Als de formule verkeerd is omgezet, maar de rest van de berekening klopt wel volgens de verkeerd omgezette formule. Kan je die 2e punt voor "rest van de berekening juist" dan wel geven? En een afrondingsfout in een enkele berekening, wel of geen punt? |
||
Door: Christa Dees
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
13:27 uur
Formule verkeerd omgezet is ook geen punt voor de rest van de berekening voor zover ik weet Verkeerd afronden is -1p |
||
Door: van de Velde
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
16:15 uur
(Bewerkt op: 22-05-2025 16:16)
als de formule vekeerd is "verbouwd" maar de berekende grootheid staat duidelijk vernoemd en voor bijv een snelheid is ook inderdaad een snelheid en zo ingevuld, dan mag je het punt "gebruik van de formule" toekennen, en de verkeerde verbouwing valt dan onder "rest van de berekening juist"
Want de juiste formule is geselecteerd, en de kandidaat laat zien dat hij/zij de grootheden begrijpt. (zie de tekst van vakspecifieke regel 7) |
||
Door: John Rugers
|
Datum:
Zondag
25
mei
2025,
19:01 uur
Is er al een verslag van de bespekingen? |
||
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Zondag
25
mei
2025,
22:20 uur
Het verslag van de landelijke examenbespreking staat nu online, bij het examen, op de overzichtspagina en direct via https://newsroom.nvon.nl/files/default/nask1tl251nv.pdf |
||
Door: Pim Verhoog
|
Datum:
Maandag
2
juni
2025,
09:39 uur
Een vraag m.b.t. het toekennen scorepunt gebruik formule. Ik had een interessante discussie m.b.t. volledige punten voor een vraag geven en algemene regel 3.1 indien een vraag volledig juist is beantwoord, wordt het maximaal te behalen aantal scorepunten toegekend; en vakspecifiek 3.7 (toekennen scorepunt formule).
Een leerling had een berekening volledig juist uitgevoerd, maar geen grootheden of formule genoteerd. Vraag 23 als voorbeeld: |
||
Door: Harry Prins
|
Datum:
Maandag
2
juni
2025,
21:34 uur
Volgens mij punt voor formule niet toekennen, want zou moeten beginnen met t = ... Zie 3.7 vakspecifieke regels 2e voorbeeld |