Vraag 01

Vraag 01

Door: Ad Mooldijk | Datum: Dinsdag 29 april 2025, 22:29 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen.

Antwoord:

Door: Ellen de Koster-van Dam | Datum: Woensdag 21 mei 2025, 15:03 uur

student geeft als antwoord

recyclen van gft naar bv hardplastic, waar je eetgerei van kunt maken. 

eerste stuk 1 punt en dan verknalt ze het met het voorbeeld. Of is dit wel mogelijk? Ik weet wel dat er opslag van biogas in plastic bags plaatsvind.

Door: Bas Ophoff | Datum: Woensdag 21 mei 2025, 17:12 uur

Ik zou stoppen met lezen nadat je het goede antwoord hebt gezien. Er wordt maar 1 antwoord gevraagd en dat is het genoemde recyclen

Door: Jeroen Nijland | Datum: Woensdag 21 mei 2025, 19:59 uur

Enkele leerlingen van mij noemen het antwoord: 'het stoot geen CO2 uit'. Een antwoord dat natuurlijk fout is maar ik gezien de vraag en de leerlingen wel snap. Biomassa haalt deze COnamelijk weer uit de lucht waardoor er netto gesproken kan worden over geen CO2 uitstoot. Een term als 'leg uit' had leerlingen de kans gegeven om dit antwoord te doen duiden. Nu worden ze vrij hard afgerekend op iets wat juist kan zijn. Zijn er meer collega's die dit antwoord zijn tegengekomen bij leerlingen?

Door: Harry Prins | Datum: Woensdag 21 mei 2025, 21:30 uur

"Geen CO2" of "minder CO2" (correctievoorschrift) - goed rekenen lijkt me.

Door: Nock | Datum: Donderdag 22 mei 2025, 09:46 uur

Ik kom ook geen CO2 uitstoot tegen. Ik had dit foutgerekend, maar misschien toch goedkeuren?

Door: Pim Verhoog | Datum: Donderdag 22 mei 2025, 18:00 uur

Ik heb ook een groot aantal geen uitstoot van CO2. 

Dit heb ik foutgerekend, maar ik ben het er mee eens dat als ze de kans hadden het uit te leggen er uitgelegd kon worden dat er netto geen CO2 uitstoot zou zijn. 
Ik ben nog niet klaar, ik ben nu wel geneigd om dit toch een punt te geven.