Vraag 07

Vraag 07

Door: Ad Mooldijk | Datum: Donderdag 5 juni 2025, 16:15 uur

Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen 

Antwoord:

Door: v.d. Hoeven | Datum: Dinsdag 17 juni 2025, 19:37 uur

Ik vraag me af hoe letterlijk ik 'laat zien' moet interpreteren.

Mijn leerling schrijft het volgende:

"Hiervoor moeten we uit de figuur op de uitwerkbijlage de snelheid van het balletje bepalen door middel van een raaklijn aan de grafiek net voor het kleine horizontale deel en net erna, en vervolgens aan de hand van deze snelheden de Ek_voor en Ek_na berekenen."

Hij heeft de lijnen zelf niet getekend, maar legt heel duidelijk uit wat er gedaan moet worden. Mag ik dat ook interpreteren als laat zien? Ik vind de vraagstelling namelijk niet helemaal helder hierin. Ik kan me voorstellen dat een leerling dit leest als leg dit uit/laat zien.

Door: Pielage | Datum: Dinsdag 17 juni 2025, 19:46 uur

Helemaal eens met je punt. "Laat duidelijk zien..." zou wat mij betreft prima met woorden kunnen. Anders had er moeten staan dat de bepaling uitgevoerd had moeten worden. Als we dit cv moeten hanteren is de vraagstelling buitengewoon misleidend.

Door: Gerhard van Hunnik | Datum: Woensdag 18 juni 2025, 10:43 uur (Bewerkt op: 18-06-2025 10:45)

ik vind het slordig dat in het CE niet expliciet vermeld wordt dat vraag 7 een eigen figuur in de uitwerkbijlage heeft.

het cv vraagt om inzicht....  maar ook om duidelijk te laten zien hoe je het figuur gebruikt.

Door: Maarten Inklaar | Datum: Woensdag 18 juni 2025, 10:55 uur

Ik snap niet waarom ze niet gewoon voor 1p meer hier gevraagd hadden de bepaling gewoon uit te voeren.