Opgave 14

Opgave 14

Door: Jeroen van Leeuwen | Datum: Dinsdag 17 juni 2025, 21:12 uur

c.v. 2e bol:

Ik mag toch aannemen dat er achter 'De C-balans, N-balans, Fe-balans en H-balans' het woordje 'juist' moet staan?

Antwoord:

Door: Heusden | Datum: Woensdag 18 juni 2025, 18:21 uur (Bewerkt op: 18-06-2025 18:22)

Zijn er meer collega's die vallen over het woord molecuulformules in de opgave? (in de reactievergelijking staat ook de formule van een metaal (Fe) en een zout (Fe3O4).)

Ik heb het idee dat dit soort chemische slordigheden steeds meer toeneemt in het examen, terwijl wij onze leerlingen wel afrekenen op het verkeerd toepassen van deze begrippen.

Door: Wouter den Boer | Datum: Woensdag 18 juni 2025, 21:37 uur (Bewerkt op: 18-06-2025 21:39)

Ja, vervelend taalgebruikt. Maar bij vraag 1 al moeilijker door de term "formules"..  dus ook nog eens inconsistent. 

En @ Jeroen: Nee, dat mag niet. Want het staat er niet. Ze bedoelen denk ik dat de C-balans onjuist moet zijn. Of dat de C-balans in balans moet zijn met de Fe balans. 

Sorry voor mij flauwe reactie. Maar ik vond de vraag van hetzelfde niveau. Dus genieten we van elkaar.