Vraag 15 |
||
|---|---|---|
|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Woensdag
15
april
2026,
14:19 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
||
Antwoord: |
||
|---|---|---|
|
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Woensdag
20
mei
2026,
23:00 uur
die indien...welke beperking is er aan goede foute antwoorden? |
||
|
Door: Kliphuis
|
Datum:
Donderdag
21
mei
2026,
12:32 uur
Ik begrijp het punt voor het indien antwoord niet goed. In het antwoord is 3x een O-atoom uit een C=O te zien (nummer 1), terwijl er 2 moleculen DHA maar twee O-atomen in een C=O zitten. Een aantal van mijn leerlingen zetten een 1 bij de O-atomen van de ethergroep. Dat is natuurlijk fout, maar dan 4x nummer 2 bij de rest van de O-atomen. Lijkt mij logisch gedacht. Maar daar kan ik, denk ik, geen punt voor geven. Terwijl m.i. dat een logischer antwoord is dan de indien in het CV.
|
||
|
Door: Krist
|
Datum:
Donderdag
21
mei
2026,
21:27 uur
(Bewerkt op: 21-05-2026 21:28)
@ Kliphuis: eens. Zo wordt één fout, waarbij leerlingen vervolgens wel consequent verder werken bestraft met twéé punten aftrek, terwijl leerlingen die 3 maal een "1" plaatsen (wat gezien de beginstof dus niet kan) kennelijk nog een punt verdienen? Ik zou graag nog een andere 'indien' zien voor 1 punt. |
||
|
Door: Krijgsman
|
Datum:
Vrijdag
22
mei
2026,
14:07 uur
Kun je niet bolletje dan consequent scoren? Er staat nl niet '3 atomen juist met nr 2' bij bolletje 2. Er staat REST vd atomen, dus lijkt alsof er wat ruimte is, toch? |
||
|
Door: Schaareman
|
Datum:
Zaterdag
23
mei
2026,
11:51 uur
Indien antwoord is (aanname in kringbespreking) waarschijnlijk uit pretests gekomen... Mijn leerlingen antwoorden massaal "2 1 2" (bovenste rij Otjes) en weer "2 1 2", dat is nul punten als ik het cv goed begrijp (bovenste middelsde Otje moet 2 zijn; 1e punt weg, meest linkse bovenste Otje moet 1 zijn, 2e punt weg). Maar... er wordt hier verder nul komma niks aan ruimte geboden voor consequenties.... Waarom het random foute antwoord van de indien wel 1p en de "212 - 212" notatie dus nul punten? De willekeur lijkt te regeren en dat is best lastig uit te leggen... maar ja, ik hou me maar aan het cv en geef (het) 0p. (Tenzij ik het te strikt zie en iemand nog ruimte ziet voor 1p bij "212 - 212"..) |
||
|
Door: Patricia Gubbels
|
Datum:
Zondag
24
mei
2026,
08:09 uur
Zou iemand mij een voorbeeld kunnen geven van een antwoord waarbij je bol 1 NIET scoort maar dan vervolgens wel bol 2? Ik kan het niet bedenken, de meeste van mijn leerlingen doen bol 1 fout, maar hoe ken ik dan ooit bol 2 toe? |
||
|
Door: Schaareman
|
Datum:
Zondag
24
mei
2026,
09:05 uur
Als ze "1 2 1" - 1 2 1" antwoorden is dat het 2e bolletje volgens mij... ik heb er een paar die dat doen. (Maar de meesten geven dus "2 1 2 - 2 1 2" dat volgens mij 0p is..) |
||