Vraag 20 |
||
|---|---|---|
|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Woensdag
15
april
2026,
14:20 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
||
Antwoord: |
||
|---|---|---|
|
Door: Gertien Smits
|
Datum:
Woensdag
20
mei
2026,
14:22 uur
6 stoffen met 5 kookpunten..... |
||
|
Door: Marieke Bode
|
Datum:
Woensdag
20
mei
2026,
16:09 uur
Antwoord: tussen 329 K en 356 K - 2 punten? Of is uitleg vereist? In de vraag staat "geef aan". |
||
|
Door: Kooijman
|
Datum:
Woensdag
20
mei
2026,
17:01 uur
Ik vind de vraag hier ook niet aansluiten bij het antwoordmodel. Ik lees *2 er niet in. |
||
|
Door: de Kruif
|
Datum:
Woensdag
20
mei
2026,
19:56 uur
@Kooijman ik interpreteer dat "conclusie'slaat op < en > tekens |
||
|
Door: Schaareman
|
Datum:
Woensdag
20
mei
2026,
19:56 uur
Volgens mij is een kort antwoord als "tussen 329 K en 356 K" meteen de volle 2p waard. Het zijn immers de kookpunten van respectievelijk propanon en 2MPol (..) en het is dus meteen de consequente conclusie. Letterlijk volgens het cv dus, waar niet staat dat een leerling expliciet moet aangeven waar die kookpunten bijhoren. Het zou ook wel heel toevallig zijn als een leerling de twee getallen gokt. Ik denk dat de consequente conclusie er als tweede bol staat om in staat te kunnen zijn om bij (een) verkeerd(e) kookpunt(en) toch nog een punt te scoren..... |
||
|
Door: Ingo van 't Oor
|
Datum:
Vrijdag
22
mei
2026,
15:17 uur
(Bewerkt op: 22-05-2026 15:36)
Een leerling die niet propanon maar alleen 2-methylpropaan opzoekt en daarmee concludeert dat we tussen 261K en 356K moeten zitten, is dat de leerling voor wie *2 bedoeld is? Aanvulling: ik leg voor nu de grens voor *2 dat er 1 stof uit de gasstroom, 1 stof uit de vloeibare stroom is opgezocht, die (enigszins impliciet) als hoogst respectievelijk laagst kokend zijn benoemd en dat de temperatuur daar dan tussen moet zitten. Dan toont de leerling het inzicht dat we een temperatuur zoeken zodat we die twee fasen krijgen. |
||