HAVO Scheikunde 2026-1 Algemeen |
||
|---|---|---|
|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
14
april
2026,
22:08 uur
(Bewerkt op: 15-04-2026 16:46)
Plaats hier uw vraag, reactie of opmerking. |
||
Antwoord: |
||
|---|---|---|
|
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Dinsdag
12
mei
2026,
20:27 uur
Hoi allemaal weer. Ik heb hem net gemaakt en nagekeken. Niet met leerlingen gesproken en heb hun gemaakte werk ook nog niet. Vond het best wel goed te doen. Misschien wel te goed. Toch nog best wel wat overbodige tekst. Begon mij zelfs af te vragen of de teksten wel nodig waren. En soms wat vaag. En die ester...keer genoemd, keer zelf, keer afgemaakt.
|
||
|
Door: Cheyenne Feijen
|
Datum:
Woensdag
13
mei
2026,
10:04 uur
Ik heb een typende leerling. Reactievergelijkingen en berekeningen etc, maakt ze wel op papier, maar de uitlegvragen typt ze. Hierin gebruikt ze geen subscript voor de molecuulformules. Hoe moeten wij dit meenemen in de beoordeling? |
||
|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Woensdag
13
mei
2026,
22:00 uur
Het verslag van de landelijke examenbespreking staat op de examenpagina |
||
|
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Donderdag
14
mei
2026,
20:23 uur
@Cheyenne Feijen. Als het echt enkel in uitleg is en dus de formule er al gewoon staat in de tekst bijvoorbeeld, zou ik het niet uit laten maken. Het is wel moeilijk over je hart te verkrijgen als ze zeggen "Er komt CO2 vrij, maar dat is...". Ik vind dan, omdat ze CO2 moeten geven volgens het antwoord, dat er dan wel op subscript een punt af zou moeten. Hij/zij had tenslotte ook kunnen kiezen voor het uitschrijven van koolstofdioxide (waarin best tikfouten mogen.....raar genoeg). Maar waarom is het examen de eerste keer dat die leerling met een laptop een toets maakt? Laatste moment iets vervelends? Als school is het toewijzen van hulpmiddelen op zich vrij, maar het belast je ook met een verantwoordelijkheid in kunde. Toch kan je ook het negeren en misschien is de tweede corrector het wel met je eens. Maar het is een keuze van jou.
|
||
|
Door: Rembrandt de Witt
|
Datum:
Vrijdag
15
mei
2026,
17:43 uur
Er is een aanvulling op het correctievoorschrift: ha-1028-a-26-1-c-a1.pdf |