Vraag 18 |
||
|---|---|---|
|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Maandag
15
juni
2026,
10:55 uur
Noteer hier uw vragen, opmerkingen en reacties. |
||
Antwoord: |
||
|---|---|---|
|
Door: Geert van Schepen
|
Datum:
Dinsdag
16
juni
2026,
22:22 uur
Als je de juiste stroomsterkte berekent is het heel moeilijk om zo'n lichte daling te tekenen. Voor leerlingen is het veiliger om met het inzicht dat het minimum halverwege P en Q zit een sterkere daling te tekenen dan een moeilijk te onderscheiden minimum dat de correcte getalswaarde heeft. |
||
|
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Dinsdag
16
juni
2026,
22:35 uur
Gelukkig is de vraag ook "schets" en niet "teken". Mocht een leerling het netjes uitrekenen waarna in de tekening niet of nauwelijks een minimum is te herkennen, dan zou ik dit punt gewoon geven. |
||
|
Door: Faas
|
Datum:
Zaterdag
20
juni
2026,
22:21 uur
rechts van Q moet de lijn uiteraard steeds sterker stijgen, maar dat is niet wat het CV vertelt: een rechte lijn die schuin omhoog loopt is ook continu stijgend. Natuurkundig gezien zou ik het 3e punt niet toekennen als een leerling dit doet, maar als je het CV leest, zou je met een beetje goede wil dit erin kunnen lezen. Wat moet ik hier mee? Zelfs een afvlakkende grafiek is (zolang deze niet horizontaal is) continu stijgend. |
||
|
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Maandag
22
juni
2026,
09:29 uur
Ik houd me hier strikt aan het cv: ook afnemend stijgend is nog steeds continu stijgend. |
||