online inschrijven practica

online inschrijven practica

Door: I. Hermans | Datum: Vrijdag 27 september 2019, 21:10 uur

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik werk op een school waar we als docenten de practica inschrijven op een papieren A3-vel. Ik ben op zoek naar een manier om het inschrijven van practica online te kunnen doen. Op mijn vorige school werkten we met google-formulieren die dan werden omgezet in een excelbestand. Dat werkte wel makkelijk, maar je hebt dan geen overzicht zoals in een weekagenda. Kan iemand mij tips geven over mogelijkheden om online practica in te schrijven, waar zowel docenten als toa's positieve ervaringen mee hebben?

Antwoord:

Door: van Ketel | Datum: Maandag 30 september 2019, 14:28 uur

Wij gebruiken sinds een jaar of zo binask, dat gaat goed meer meerdere secties in twee gebouwen. Practica zijn te kopieren tussen klassen, collega's enzovoort. Kost een euro of 30 per jaar geloof ik.

Door: Bert Keegstra | Datum: Zondag 20 oktober 2019, 16:04 uur

Wij gebruiken een soort tussenvorm: De leerlingen kunnen (evt per mail) inschrijven bij de TOA's, die de inschrijvingen vervolgens verwerken in een excel sheet van Office 365. De docenten kunnen in deze sheet kijken. Los van het inzicht in de planning is het soms ook handig dat ik kan zien dat een leerlingen wel een verslag inlevert, maar nooit de proef heeft gedaan in het lab :/

Door: Mudde - van Kruistum | Datum: Maandag 9 december 2019, 13:56 uur

Wij doen het met google agenda. 

 

 

Door: Astrid Katsman | Datum: Woensdag 7 juni 2023, 15:50 uur

Via outlook agenda. Er is een speciale mail (bij ons binaspracticaagenda). Via je eigen agenda in de mail maak je een vergaderverzoek, de TOA's kunnen dat dan direct accepteren of eerst even overleggen of het kan.