ideëen over toetsen op afstand

ideëen over toetsen op afstand

Door: Schaareman | Datum: Woensdag 25 maart 2020, 19:37 uur

Collega's

Ik dacht dit onderwerp al eerder geplaatst te hebben maar ik zie het op dit moment niet in de lijst staan. Als het dubbel blijft zal ik de dubbele boeking verwijderfen

Het CSE gaat niet door, het SE is nu bepalend voor het slagen. Dit legt een nog grotere verantwoordelijkheid bij ons, als ontwerpers en afnemers van het SE. Als we de waarde van het diploma echt goed willen bewaken en geen "coronadiplomas" willen, zullen we hier zeer zorgvuldig mee om moeten gaan. De wat mij betreft grootste hobbel is het gegeven dat deze SEs op afstand zullen moeten worden afgenomen. Hierbij is digitaal afnemen niet meteen volledig gelijk hieraan, bij digitale toetsen is altijd wel iets van een surveillant aanwezig die toezicht kan houden en dat is wat mij betreft nu net het probleem met toetsen op afstand.

Mijn eerste vraag: hoe zijn de zaken bij jullie op school geregeld? Zijn er toetsen geschrapt (met in achtneming van de toetsing van het volledige PTA uiteraard), hoe worden toetsen afgenomen etc. ?

Mijn tweede vraag; hebben jullie ideëen hoe je de betrouwbaarheid en de validiteit van je SE kunt waarborgen bij een SE op afstand. Met name daar zit bij mij een groot vraagteken, hoe kunnen we dit bewaken?

 

 

Antwoord:

Er zijn nog geen reacties