Vraag 5 |
||
---|---|---|
Door: Ronald Korporaal
|
Datum:
Zondag
1
april
2018,
07:18 uur
Geef uw reactie. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Franken - de Zoete
|
Datum:
Vrijdag
25
mei
2018,
15:18 uur
Hoeveel punten voor een leerling die opschrijft: 6 x 1,78 = 10,68 kg en dan verder het verschil niet uitrekent? 1 punt? |
||
Door: van de Velde
|
Datum:
Vrijdag
25
mei
2018,
17:17 uur
inderdaad, "formulepunt" niet, "rest van berekening juist" wel, "noteren van verschil in massa" ook niet. |
||
Door: Franken - de Zoete
|
Datum:
Vrijdag
25
mei
2018,
18:21 uur
Dank! |
||
Door: Kalter
|
Datum:
Zaterdag
2
juni
2018,
13:32 uur
Ik kom in 2e cor. nogal wat leerlingen tegen die se formule s = (ve - vb) / t opschrijven. De getallen invullen en op een juist getal komen en daar de juist eenheid achter zetten. Ik geef dan alleen een punt voor juist omrekenen van de snelheid. |
||
Door: Zwol
|
Datum:
Maandag
4
juni
2018,
09:35 uur
Voor deze vraag zijn 3 punten te verdienen:
Je geeft aan dat de leerling a voor s verward. Waarom zou je dan volgens dit model 1 punt willen geven? |
||
Door: Overweg
|
Datum:
Maandag
4
juni
2018,
14:23 uur
"Ik kom in 2e cor. nogal wat leerlingen tegen die se formule s = (ve - vb) / t opschrijven. De getallen invullen en op een juist getal komen en daar de juist eenheid achter zetten." Een leerling die de formule niet opschrijft geef je wel 2 punten? Volgens mij: |
||
Door: van de Velde
|
Datum:
Donderdag
7
juni
2018,
21:30 uur
da's de makke van dit compromis-formulepunt. in mijn ogen al wat minder slecht dan voorheen, maar het blijft mij onduidelijk.waarom we niet stomweg van onze leerlingen kunnen eisen een volledige formule te noteren, en vervolgens in te vullen met de juiste getallen op de juiste plaatsen. Ik vraag me af hoeveel collega's er zijn in den lande die dat er niet drie jaar lang zó inrammen, op straffe van aftrekpunten op alle toetsen. Misschie ben ik een dommerik, maar zodra ik op mijn eigen niveau natuurkundig moet gaan rekenen ontkom ik er niet aan om zo'n gestructureerde aanpak te gebruiken als ik niet de weg wil kwijtraken. En mijn hardnekkige notatieweigeraars, die je in elke groep wel een paar hebt, zie ik zonder uitzondering vastlopen zodra de sommetje iets gecompliceerder worden dan v=s/t. |