Vraag 11

Vraag 11

Door: Ronald Korporaal | Datum: Zondag 1 april 2018, 07:19 uur

Geef uw reactie.

Antwoord:

Door: van de Velde | Datum: Donderdag 24 mei 2018, 17:39 uur (Bewerkt op: 24-05-2018 18:22)

abuis

Door: Kalter | Datum: Zaterdag 26 mei 2018, 14:10 uur

Sommige leerlingen berekenen de zwaarte-energie t.o.v. grondniveau en van de hoogte van12 meter.

Ik heb voor het volgende gekozen.

Als leerling duidelijk de juiste berekening opschrijft voor Ez op 24 m geef ik daar de punten voor.
Eventuele stappen om dan het verschil t.o.v. 12 m te berekenen negeer ik dan. Analoog aan regel 2.3.5 alleen kijken naar het eerste gedeelte van het antwoord.

Leerlingen die met alleen 12 m werken trek ik punt voor rest berekening af.

Maar hoe om te gaan met leerling die zichtbaar het hoogteverschil berekend en met die 12 meter gaat rekenen? 

 

Door: Zwol | Datum: Zaterdag 26 mei 2018, 14:39 uur

Die geef je naar mijn idee dan ook maximaal 2 punten. Ze hebben immers gewerkt met een incorrect gegeven. 

Door: van de Velde | Datum: Zaterdag 26 mei 2018, 15:02 uur

Iemand trouwens opgevallen dat de vraagzin grammaticaal niet klopt? 

Door: Marnix Quist | Datum: Zondag 27 mei 2018, 16:24 uur

er is een woord weg gelaten denk ik. een leerling van mij heeft er een melding van gemaakt.

Moetten wij dat ook doen?

Door: van de Velde | Datum: Zondag 27 mei 2018, 20:44 uur

Als ik zo bekijk wat mijn leelingen ermee deden is er geen een die er kennelijk door in de war is geraakt. Lijkt me zinloos om te melden.