Vraag 25

Vraag 25

Door: Ronald Korporaal | Datum: Zondag 1 april 2018, 07:21 uur

Geef uw reactie.

Antwoord:

Door: Wijnhold | Datum: Donderdag 24 mei 2018, 20:49 uur

Hier vind ik de vraagstelling onduidelijk. De stroommeter kan op meerdere plaatsen. Maar het meervoud in de vraag kan ook slaan op positie V en A-meter. Strikt gezien is het natuurlijk niet fout als een leerling maar 1 plaats geeft voor de stroommeter, als deze maar in serie staat.

 

Michel

Door: Dekkers | Datum: Donderdag 24 mei 2018, 22:41 uur

Natuurlijk gun ik ook mijn leerlingen de punten die ze verdienen, echter over deze vraag, de meervoud staat tussen haakjes dus het gaat niet over de V EN en A meter. En de plaatsen waar Ryan de meting KAN uitvoeren zijn toch wel 3 plaatsen. Ik vind zelf dit een inzicht vraag. Geschikt voor VMBO-T? Daaoverr kunnen we dan nog van mening verschillen. 

Peter. Dekkers. 

Door: van de Velde | Datum: Vrijdag 25 mei 2018, 17:26 uur

"Strikt gezien is het natuurlijk niet fout als een leerling maar 1 plaats geeft voor de stroommeter, als deze maar in serie staat."

elektrotechnisch niet fout, maar geen antwoord op de vraag. Als we dit een probleem vinden dan kunnen we wel ophouden met toetsvragen maken, want die zijn niet te schrijven voor halve/slechte/slordige lezers. Dat die ene puntje minder krijgen dan de leerling die wel behoorlijk leest vind ik prima, want die behoorlijke lezer zal ook vlotter in een vervolgopleiding zijn/haar natuurkunde oppikken.