Vraag 29

Vraag 29

Door: Ronald Korporaal | Datum: Zondag 1 april 2018, 07:22 uur

Geef uw reactie.

Antwoord:

Door: Overweg | Datum: Dinsdag 29 mei 2018, 11:41 uur

Wat doen jullie met diagrammen waarvan

  • as goed is ingedeeld
  • meetpunten goed zijn ingevuld
  • vloeiende lijn door de meetpunten is getekend
  • de lijn naar inzicht is doorgetrokken/geëxtrapoleerd tot de randen van het assenstelsel?

Door: van de Velde | Datum: Dinsdag 29 mei 2018, 19:06 uur (Bewerkt op: 29-05-2018 19:09)

er staat nergens in het CV dat dat niet mag, in tegenstelling tot in een KB examen van me : 

 

                      

de grafiek die je omschrijft voldoet aan alle TL bolletjes. Dus alle punten

Eigenijk ook weer zo krom als een hoepel: een TL- leerling mag dat, een KB-leerling mag de helft van zijn punten inleveren als zijn "pen een beetje uitschiet"

 

Door: Luc Gesser | Datum: Dinsdag 29 mei 2018, 19:29 uur

Niets mis mee. gewoon volle aantal punten.

Door: Overweg | Datum: Dinsdag 29 mei 2018, 22:08 uur

"Eigenijk ook weer zo krom als een hoepel: een TL- leerling mag dat, een KB-leerling mag de helft van zijn punten inleveren als zijn "pen een beetje uitschiet"

Mee eens. Vreemd dat dit soort zaken niet vlak worden getrokken.
Nog vreemder dat het nu bij KB moeilijker is om de punten te scoren.

Ik vind trouwens ook dat de leerling 3 punten toekomt, maar het zijn dergelijke toevoegingen als in het KB-examen die voorheen ook wel eens in een TL-examen voorkwamen waardoor ik hem toch even 'in de groep' wilde gooien.

Dank.

Door: Pluim | Datum: Dinsdag 29 mei 2018, 22:15 uur

Dit jaar was het bij het examen voor de Basisberoepsgerichte leerweg helemaal bijzonder.

Deze leerlingen moeten met het digitale tekenprogramma een gedeeltel recht en een gedeelte vloeiend tekenen, dat is 1 pnt.

Je oefent met de leerling vloeiend en wanneer recht en jawel voor de Basisberoepsgerichte leerling doen wij een combinatie, dus 1 leerling had dit punt.

De N-termen zijn bij deze leerweg al jarenlang erg hoog.

 

Door: van de Velde | Datum: Woensdag 30 mei 2018, 09:59 uur (Bewerkt op: 30-05-2018 10:08)

Dat het bij KB en BB regelmatig moeilijker is punten te scoren ben ik helemaal met iedereen eens. 

Dat het niet allemaal makkelijk is vind ik niet erg: we mogen toch wel wàt eisen stellen aub, vooral als het op basisvaardigheden aankomt, en ik vind dat elk examen een paar opgaven mag bevatten om het slimme jongetje of meisje in de klas ook eens eventjes rechtop te doen zitten.  

  1. De transistorschakeling, een jaarlijks terugkerend "feestje" in de KB , maar zelden gezien in de TL. Hoort overigens m.i. helemaal niet op het vmbo thuis. 
  2. In de TL dit jaar geen enkele formule met meer dan 3 variabelen. In mijn KB-variant de rendementsformule èn de transformator.
  3. bovenstaand grafiekgebeuren

 

Van mij mag het hoor, mijn KB-ers die gestructureerd werken (en daar geven we toch natuurkunde voor?) komen daar echt wel doorheen. En van die transistorschakeling vertel ik ze op voorhand: "jongens, niet schrikken, gok maar wat, zorg maar dat je de punten scoort op de rest." Ik vond dat KB-examen dan ook best wel goed. Maar stel dat soort vragen  dan vooral óók aan de TL-leerlingen. En die vragen schitterden dit jaar door afwezigheid. Dit examen komt dan ook niet in mijn rijtje aanbevolen oefenexamens terecht.