Vraag 11

Vraag 11

Door: Ronald Korporaal | Datum: Zondag 1 april 2018, 07:30 uur

Geef uw reactie

Antwoord:

Door: Pluim | Datum: Maandag 21 mei 2018, 20:16 uur

Dit jaar gekozen voor titratie met buret, waarbij de leerlingen de onderdelen moeten benoemen.

Wij titreren altijd met spuitjes, maar vanaf volgend schooljaar zullen wij de buret weer gaan gebruiken.

Ik weet dat leerlingen de buret moeten kennen, maar als 0 leerlingen dit goed hebben dan ......... is dit vast voor meer leerlingen een punt minder.

Door: Vernooij-Renkema | Datum: Maandag 21 mei 2018, 20:54 uur

Wij titreren altijd 3 keer met buret. Toch slechts 4 van de 22 lln. die dit goed hebben. Blijft blijkbaar een lastig woord. 
Ik heb ook maar weinig lln. die erlenmeyer goed kunnen spellen.

Door: Overweg | Datum: Dinsdag 22 mei 2018, 11:42 uur

Het feit dat er geen opmerking bij staat in de correctievoorschrift, 
betekent dat dan ook dat antwoorden die look-a-like zijn moeten worden afgekeurd?

  • Burette
  • Erlemeijer
  • Erlenmijer
  • etc.

Ik vermoed dat hier verschillend in beoordeeld gaat worden zonder richtlijn.

Door: Snel | Datum: Dinsdag 22 mei 2018, 14:07 uur

Ik weiger punten af te trekken voor spelling van deze namen. Ik geef geen Nederlands...

Door: Snel | Datum: Dinsdag 22 mei 2018, 14:08 uur

Dit jaar ben ik wegens tijdgebrek niet toegekomen aan titreren, maar dat gaan we volgend jaar maar wel weer doen. Daarnaast wel en PO gehad over hard water, maar toch ook daar nog veel fouten bij mijn leerlingen.

Door: Vernooij-Renkema | Datum: Dinsdag 22 mei 2018, 16:05 uur

Ook ik ga geen punten aftrekken voor spelling. Alleen als het bij uitspreken onjuist gaat klinken, is dat een optie.

Door: Vernooij-Renkema | Datum: Dinsdag 22 mei 2018, 16:05 uur

Ook ik ga geen punten aftrekken voor spelling. Alleen als het bij uitspreken onjuist gaat klinken, is dat een optie.

Door: Jansen | Datum: Dinsdag 22 mei 2018, 19:57 uur

Een groot aantal leerlingen hebben bij mij het woord titratiebuis ingevuld i.p.v. buret. Wel bijzonder dat ze dit afzonderlijk van elkaar verzonnen hebben.

Door: Overweg | Datum: Dinsdag 22 mei 2018, 20:03 uur

Ik ben het eens met het standpunt dat als het 'klinkt als' en soms zelfs fonetisch is geschreven, het goed gerekend mag worden.
Maar ik mis het in het voorschrift. 
Men kan ook van mening zijn dat wanneer een leerling 3 jaar (soms 4) werkt met glaswerk als maatbekers, maatcilinders en erlenmeyers, men aan het eind ervan wel de namen zou moeten kennen en kunnen spellen.

Af en toe is het ook wel lachen / huilen :)

Buret:

  • Titrator
  • Octaviusbuis
  • Titratiebuis (meerdere keren idd.)
  • Titreerder
  • Bayonet
  • Maatstaf