Vraag 35 |
||
---|---|---|
Door: Ronald Korporaal
|
Datum:
Zondag
1
april
2018,
07:38 uur
Geef uw reactie |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Varlack
|
Datum:
Maandag
21
mei
2018,
08:11 uur
Verwarrend voor de leerlingen. H2O vóór de pijl komt veel voor bij mij. |
||
Door: Snel
|
Datum:
Maandag
21
mei
2018,
09:38 uur
Zelfde hier, ook heeft bijna niemand de vergelijking kloppend gemaakt. |
||
Door: Pluim
|
Datum:
Maandag
21
mei
2018,
20:29 uur
Leerling noteert volgens blokschema de formules van de beginstoffen en de formules van de producten: Mg(OH)2 + H+ + Cl- + H2O --> Mg2+ + Cl- + H20 Hierbij laat de leerling zien dat hij inzicht heeft in het moeilijke blokschema, maar helaas niet begrijpt dat het gaat om een zuur-base reactie. In het model staat de deze optie niet vermeld bij indien, maar zou dit niet gewoon 1 pnt moeten zijn omdat een leerling een gedeelte van de vraag goed heeft? Dit antwoord wordt een aantal keren gegeven, terwijl de andere opties bij indien voor 2 pnt niet worden genoteerd door leerlingen en ook de fout van tribune-deeltjes bevat. Hoe kijken jullie hier tegen aan? |
||
Door: Jasper de Jong
|
Datum:
Maandag
21
mei
2018,
20:42 uur
Mijn inziens geen vmbo-tl vraag. Veel H2O voor de pijl. Ik mis ook erg de 1 punt voor de genoemde reactievergekijking. |
||
Door: Snel
|
Datum:
Dinsdag
22
mei
2018,
14:12 uur
Bovenstaande komt ook bij mij veelvuldig voor. Zou fijn zijn als we daar 1 punt voor konden geven. |
||
Door: Oosterhoff
|
Datum:
Dinsdag
22
mei
2018,
17:51 uur
Idem, veel lln schrijven H2O voor de pijl en dan na de pijl met 3H2O.. Wel kloppend gemaakt, alleen dubbel H2O erin. |
||
Door: de Boer
|
Datum:
Woensdag
23
mei
2018,
15:23 uur
Ik heb hiervoor 1 punt gerekend, omdat het niet kloppend is. Voor de rest een goede reactievergelijking. |
||
Door: Homme de Jong
|
Datum:
Woensdag
23
mei
2018,
19:59 uur
Zie examenbespreking |