Vraag 2

Vraag 2

Door: Ronald Korporaal | Datum: Zondag 1 april 2018, 08:44 uur

Hier uw reactie.

Antwoord:

Door: Borgonjen | Datum: Donderdag 24 mei 2018, 22:29 uur

Het CV geeft geen aanwijzing voor het geval een leerling N laat staan en dus uitkomt op N s2 m-2.

Ik ben geneigd om hier het completeerpunt niet voor toe te kennen, gelet op de vraagstelling, maar zou het waarderen als dit middels een aanvulling wordt vastgelegd.

Door: Ruben Koster | Datum: Donderdag 24 mei 2018, 22:43 uur

N staat niet bij de SI-eenheden in tabel 3A van Binas, dus laten staan is incorrect.

Door: Philip Habing | Datum: Donderdag 24 mei 2018, 22:53 uur

Ik lees volgens mij dat completeren is:
m/s invullen en kwadrateren en eventueel eenheden weg delen.

Leerling die N laat staan, miste de eerste bol.
Maar als hij wel m/s heeft kan hij verder niets wegstrepen en heeft de completeerpunt toch?
Ik denk dus 1 punt. (Tenzij je beoordelingsregel 5 vereenvoudiging geldig vindt).

Door: Maaike van Egmond | Datum: Vrijdag 25 mei 2018, 08:25 uur

Deze leerling heeft de vraag niet beantwoord. Dus volgens mij is het dan geen completeren.

Door: Pier Siersma | Datum: Vrijdag 25 mei 2018, 11:27 uur

de leerlingen heeft de vraag wel beantwoord heeft alleen de N vergeten om te zetten.

Dat is al bestraft bij bolletje 1, dus 1 punt?

Door: Kortstra | Datum: Vrijdag 25 mei 2018, 13:05 uur

Volgens mij heeft het laten staan van N een vereenvoudiging tot gevolg en daarmee vervalt ook het completeren.

Door: Harten | Datum: Vrijdag 25 mei 2018, 19:06 uur

de leerling gebruikt geen basis Si eenheden en beantwoord de vraag volgens mij niet

Door: Jacco Dankers | Datum: Zaterdag 26 mei 2018, 11:49 uur

Op de landelijke vergadering was men van mening dat N laten staan 0 punten waard is (zie de notulen). N verkeerd omrekenen kan nog wel tot 1 punt leiden.

Door: Anneke Grotenhuis | Datum: Zaterdag 26 mei 2018, 17:55 uur

Moet voor het eerste bolletje expliciet genoemd worden [F] = N = kg ms-2? Of is [F] = kg ms-2 ook goed?

Door: Kortstra | Datum: Zaterdag 26 mei 2018, 18:06 uur

[F]=kg.m.s-2 is meteen ook al goed.