Vraag 19 |
||
---|---|---|
Door: Ronald Korporaal
|
Datum:
Zondag
1
april
2018,
08:47 uur
Hier uw reactie. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Coen Loermans
|
Datum:
Zaterdag
26
mei
2018,
10:43 uur
Omdat bij het 1e bolletje "/" staat betekent dit dus dat een leerling het 1e bolletje kan scoren voor twee magneetvelden Bg die beiden dezelfde kant op staan. Als de leerling vervolgens het 2e en 3e bolletje consequent toepast scoort hij/zij ook die punten. Alle punten voor een onjuist antwoord lijkt me hier toch gek. Hoe gaan jullie hier mee om? |
||
Door: Philip Habing
|
Datum:
Zaterdag
26
mei
2018,
12:10 uur
Het CV lezend bij eerste bolletje, moet het zijn dat " / " = en / of (want beide zijn juist). (en als slechts 1 Bg getekend: kan alleen 3de bolletje nog, max 1 pt) |
||
Door: Luc Orbons
|
Datum:
Zaterdag
26
mei
2018,
14:19 uur
(Bewerkt op: 26-05-2018 14:20)
Ben het met jullie allebei eens. Toch ga ik mijn leerling hier het voordeel van de twijfel gunnen omdat het moeilijk is uit te leggen waarom hij niet aan regel 3.7 voldoet. (3.7 indien ... gescheiden door/ --> dan gelden deze mogelijkheden als verschillend formuleringen van hetzelfde antwoord of onderdeel van dat antwoord. En hier was meteen het eerste onderdeel goed, dus klaar. Mijn voorstel is om het correctievoorschrift op dit punt aan te passen zodanig dat het veld aan beide spoelen goed getekend moet zijn. |
||
Door: Bastiaan Vinke
|
Datum:
Zondag
27
mei
2018,
18:12 uur
(Bewerkt op: 27-05-2018 18:19)
Excuus, maar ik snap het beoordelingsmodel nog niet;
Een leerling die redeneert: Zowel bij de linker als rechter spoel is Bg naar rechts gericht. Dan is de stroomrichting van Q naar P en van S naar R Dat maakt Q de pluspool, R de minpool evenzo S de pluspool en R de minpool.
Welk bolletje scoort de leerling niet? Of is dit een situatie waarin een (deels) fout antwoord toch alle bolletjes kan scoren? |
||
Door: Reeuwerd Straatman
|
Datum:
Zondag
27
mei
2018,
21:01 uur
(Bewerkt op: 27-05-2018 21:02)
Praktische vraag: werken de gradiëntspoelen altijd tegelijk en tegengesteld? Of zijn er ook situaties dat een van beiden gebruikt wordt. In dat laatste geval snap ik de "of" bij het 1e bolletje. Kun je het dan afkeuren dat de leerling een van beide opties tekent en consequent daarmee het 2e en 3e bolletje scoort door in een van beide de juiste stroomrichting tekent of in beide de juiste stroomrichting corresponderend met het getekende magneetveld? 2e vraag: hoe moet je het 3e bolletje lezen? Consequent met het 1e of 2e bolletje? In het eerste geval kun je dan of 1 of 3 punten scoren met deze vraag en in het laatste geval een redelijk makkelijk gescoord punt. Ikzelf hanteer momenteel wel het laatste geval. |