vraag 5

vraag 5

Door: Mike Wassenaar | Datum: Woensdag 20 juni 2018, 09:19 uur (Bewerkt op: 20-06-2018 10:46)

Een leerling voldoet niet aan de opdracht om in A, B en C de richting van de veldlijnen te tekenen, maar tekent wel juiste veldlijnen. Dat betekent 3x dezelfde fout. Moet die dan ook 3x aangerekend worden? Daarnaast kan het 4e scorepunt letterlijk genomen niet behaald worden omdat geen veldlijn getekend is in C. Kortom, leerling heeft de stof begrepen, de opdracht in de vraag niet goed gelezen en/of niet goed uitgevoerd en is vier punten kwijt. Het vierde punt toekennen lijkt me 'natuurkundig juist. 

Hoe gaan jullie daarmee om?

Antwoord:

Door: Huub Franzel | Datum: Woensdag 20 juni 2018, 10:02 uur

Ik zou 2 punten geven. 1 punt aftrekken voor het niet in de punten A,B,C van de richting. En ik zie ook niet in dat het tekenen van die stroom naar beneden, een punt zou opleveren. Ze moeten de stroom tekenen in de windingen zodat je kunt zien hoe het ronddraait. Ze hadden beter ook kunnen vragen om een plus- en min-kant aan te geven, net zoals in het 1e tijdvak.

Door: Mike Wassenaar | Datum: Woensdag 20 juni 2018, 10:46 uur

Ik zag de stroomrichting zoals deze in de spoel aan de linkerkant begint. Het blijft sowieso een 50/50 punt en met de rechterhandregel is dit vrij eenvoudig te bepalen.

Door: Borgonjen | Datum: Woensdag 20 juni 2018, 15:41 uur (Bewerkt op: 20-06-2018 15:42)

Een kandidaat die meent dat veldlijnen van N naar Z lopen ... (in de spoel)

mist de eerste 3 punten.

De consequente voortzetting wordt hier volgens het CV niet beoordeeld.

Dit in tegenstelling tot een vergelijkbaar vraagstuk uit het eerste tijdvak.