Vraag 4 |
||
---|---|---|
Door: Ronald Korporaal
|
Datum:
Zondag
1
april
2018,
09:06 uur
Hier uw reactie. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Paul Neggers
|
Datum:
Maandag
14
mei
2018,
22:04 uur
Ik neem aan dat als een leerling een fictieve waarde voor P of een fictieve waarde voor de constante kiest en hiermee A uitrekent, dat dit goed gerekend mag worden. Heel veel leerlingen kiezen voor de constante of voor P de waarde 1.
|
||
Door: Kortstra
|
Datum:
Maandag
14
mei
2018,
22:59 uur
Zolang ze dan maar voor beide bereiken dezelfde waarde voor P dan zou ik het goed rekenen. |
||
Door: Borgonjen
|
Datum:
Dinsdag
15
mei
2018,
08:55 uur
Dit is een manier die leerlingen ook bij mij regelmatig gebruiken. Lijkt mij goed als CvT hier een uitspraak over doet. Dit zal anders voer voor discussie blijven. |
||
Door: Saarloos
|
Datum:
Dinsdag
15
mei
2018,
11:15 uur
volgens mij is dat gewoon correct. Zolang ze consequent werken en dezelfde keuze voor P en/of constante gebruiken is het een goede oplossing denk ik... |
||
Door: Borgonjen
|
Datum:
Dinsdag
15
mei
2018,
11:26 uur
Het blijft natuurlijk dat ze dan een onzinnige P van 10^17 W oid uitrekenen, dus dat zal een discussie blijven tenzij CvT hier gewoon een uitspraak over doet. |
||
Door: Reeuwerd Straatman
|
Datum:
Dinsdag
15
mei
2018,
19:01 uur
Ik zie het ook vaak. Ik zie vaak dat ze P= r4/A uitrekenen. Dit impliceert dat const = 1. Als ze dan voor het uitrekenen van A45km de verkregen waarde voor P gebruiken (en impliciet weer const = 1), impliceert dat m.i. het eerste bolletje. Je komt dan ook op 30 m2 Elke andere gekozen waarde voor P (en const.) mag m.i. ook gewoon, zolang ze maar voor biede situaties dezelfde waarden nemen (wat ze bij mij eigenlijk altijd wel doen). Ik heb maar een paar die expliciet bolletje 1 benoemt. Meestal impliciet op een van bovengenoemde manieren. Als een leerling op 30 m2 komt, hebben ze vrijwel altijd impliciet bolletje 1 goed. |
||
|
Datum:
Dinsdag
15
mei
2018,
22:02 uur
Ik vind de methode die het correctiemodel beschrijft ook meer iets voor een VWO leerling. |
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Woensdag
16
mei
2018,
10:55 uur
Inmiddels is bij de landelijke bespreking hier een uitspraak over gedaan, waarmee waarschijnlijk iedereen wel kan leven: goed rekenen. |
||
Door: Frank Wilbrink
|
Datum:
Woensdag
16
mei
2018,
16:00 uur
Ik heb een leerling die het bijna goed doet (gebruik formule en zelfde P), behalve dat hij twee maal zelfde bereik invult en een rekenfout maakt. Complementeren bolletje is weg. Over 1e twijfel ik. Wat is jullie mening? |
||
|
Datum:
Woensdag
16
mei
2018,
16:07 uur
Hetzelde bereik? bedoel jij dat r constant is. Dat zou een aanzienlijke vereenvoudiging zijn. |