Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: van Garderen
|
Datum:
Vrijdag
18
mei
2018,
15:10 uur
als je vgem schrijft, maar 1100 gebruikt dan doe je volgens mij s=vt alleen schrijf je vgem. 1e bolletje niet, tweede kan ook niet. Derde en vierde kunnen nog wel. Ik vind dat significant slechter dan een leerling die wel probeert opp of gemiddelde snelheid te doen, maar bijvoorbeeld het hele opp pakt of zich vertelt. Dus ik heb er ook geen probleem mee om ze af te trekken |
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Zaterdag
19
mei
2018,
11:57 uur
Ik zou ook het eerste én tweede bolletje niet toekennen. Maar dan krijg je wel weer de situatie dat de leerling al boven 100 km zit en het optellen van 45 km dus kan overslaan. Dan blijft er dus alleen nog het completeren over. Dat lijkt me weer wat weinig. |
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Zaterdag
19
mei
2018,
12:38 uur
Alternatieve methode: bepaal de benodigde vgem: Bepaal vgem uit grafiek: 1100/2 = 550 m/s. conclusie: vgem is hoog genoeg, dus ze mogen zich astronaut noemen. Als leerling dit volledig goed doet: geen probleem. Bij fouten is een alternatieve scoreverdeling nodig. Voorstel:
|
||
Door: Frank Wilbrink
|
Datum:
Maandag
21
mei
2018,
11:18 uur
Leerling kleurt het oppervlak tb-tc in. Vult dX=vt in met 1100 m/s. Komt dan al boven 100km en trekt goede conclusie. Mijn idee: 1e: toekennen, want ingekleurd. 2e: niet toekennen, buiten marge. 3e: hij had de 45km niet nodig, maar ook zeker niet gedaan, dus niet toekennen. 4e: conclusie is consequent. Die 45km er niet bij optellen (omdat je al boven 100km) is niet een sterke vereenvoudiging dan denk ik. Wel toekennen. |