Vraag 20 |
||
---|---|---|
Door: Ronald Korporaal
|
Datum:
Zondag
1
april
2018,
09:08 uur
Hier uw reactie. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Ruud Glas
|
Datum:
Dinsdag
15
mei
2018,
09:10 uur
Een leerling heeft de halfwaardetijden goed opgezocht en neergezet in uren maar vermenigvuldigt vervolgens met 60 om ze beide naar seconde om te rekenen (zucht). Scorepunt van de halfwaardetijd toekennen of niet? |
||
Door: Saarloos
|
Datum:
Dinsdag
15
mei
2018,
09:27 uur
ja, alleen wel een rekenfout dus geen complementeerpunt denk ik |
||
Door: Ockhorst
|
Datum:
Dinsdag
15
mei
2018,
13:17 uur
Als beide halfwaardetijden zijn omgerekend naar een andere eenheid is er toch geen probleem? Het is te veel werk, maar niet fout. |
||
Door: van Garderen
|
Datum:
Dinsdag
15
mei
2018,
19:38 uur
(Bewerkt op: 15-05-2018 19:41)
alleen zitten er geen 60 seconde in een uur. Echt seconde opgeschreven of is dat je eigne aanname. Want in minuten gaat het natuurlijk goed Overigens score voor halfwaardetijd opzoeken natuurlijk toekennen. Dat hebben ze toch gedaan? |
||
Door: Jacco Dankers
|
Datum:
Zaterdag
19
mei
2018,
15:25 uur
De gegeven formule is nieuw voor de leerlingen. Moeten zij dan op basis van andere, bekende formules, weten dat N hier staat voor het aantal kernen? Dit wordt namelijk niet verteld. Er zijn leerlingen die N lezen als het aantal neutronen (zie Binas tabel 4, waar niet staat dat N ook voor het aantal kernen wordt gebruikt). Vervolgens vullen zij voor NTc in: 56x106 (want 56 neutronen per Tc-kern), berekenen NMo en delen de uitkomst door 57 (want 57 neutronen per Mo-kern). Zo komen ze nog steeds op 1,6x103, als zij verder geen rekenfouten maken. Goed rekenen? |
||
Door: van Garderen
|
Datum:
Maandag
21
mei
2018,
09:53 uur
Kan me voorstellen dat je dit goed zou rekenen. AL denk ik dat ze zouden moeten weten dat A evenredig is met N en dus N hier wel zouden mogen zien als aantal instabiele kernen. Ik heb heel veel leerlingen die 56 en 57 zonder miljoen gebruiken. Die krijgen van mij alleen het eerste bolletje |