Vraag 16 |
||
---|---|---|
Door: Ronald Korporaal
|
Datum:
Zondag
1
april
2018,
09:14 uur
Hier uw reactie. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: de Kruif
|
Datum:
Zondag
27
mei
2018,
14:20 uur
Een deel van mijn leerlingen doet bij vraag 14 iets fout met de massa van C2H2F4 en maakt hier dezelfde fout (dus massa van 14 +12,01, of opnieuw massa van 31 u voor F oid). Ik mis hier de zin "indien consequente gevolg...." Moet ik dat opnieuw fout rekenen?
|
||
Door: Hoogendam-van der Heijden
|
Datum:
Zondag
27
mei
2018,
15:59 uur
Ik heb hetzelfde bij vraag 29 vanuit vraag 27. ik ben van mening dat ik dit niet opnieuw moet aanrekenen en heb voor vraag 29 een klacht ingediend bij het CvTE. |
||
Door: van Rijckevorsel-Krijnen
|
Datum:
Zondag
27
mei
2018,
17:36 uur
Helaas zijn we conform artikel 6 verplicht deze fout (die een leerling van mij ook maakt) opnieuw aan te rekenen. Er staat in dit artikel "Een zelfde fout in de beantwoording van verschillende vragen moet steeds opnieuw worden aangerekend, tenzij in het beoordelingsmodel anders is vermeld" Het CV staat ons hier dus geen ruimte voor afwijking toe. |
||
Door: Connie Versluis
|
Datum:
Maandag
28
mei
2018,
16:51 uur
Ik heb een aantal leerlingen die beide molaire massa's vermenigvudigen met 2 vanwege de coefiicienten in de vergelijking. Omdat dit bij beiden 2 is, komt het antwoord toch goed uit. Maar moet wel een punt eraf gehaald worden volgens het bolletjes systeem of kijken we dan alleen of het antwoord klopt? Ik neig naar een punt eraf. |
||
Door: Opperman
|
Datum:
Maandag
28
mei
2018,
17:25 uur
@ Versluis Ik zou geen punten aftrekken. Het cv rekent impliciet met een molverhouding van 1:1 en rekenkundig en vaktechnisch is er dan niets fout aan het expliciet rekenen met een molverhouding 2:2.
|
||
Door: Connie Versluis
|
Datum:
Maandag
28
mei
2018,
18:10 uur
(Bewerkt op: 28-05-2018 18:16)
Oke bedankt. |
||
Door: Arjan van Ginneken
|
Datum:
Vrijdag
1
juni
2018,
16:05 uur
@Versluis, daarnaast geeft de reactievgl een verhouding van 2:2, hetgeen rekenen met die verhouding alleen maar logischer maakt. |
||
Door: Erwin van Ballegoij
|
Datum:
Zondag
3
juni
2018,
21:06 uur
Wat doe je bij leerlingen die geen molaire massa's uitrekenen maar poneren? Dit is de enige vraag waar je volgens het correctiemodel molaire massa's moet berekenen. Ik heb het zelf bij de eerste correctie fout geteld als leerlingen die berekening niet gaven, maar ik zie bij mijn tweede correctie dat mijn collega daar niets voor heeft afgetrokken. |