Vraag 32 |
||
---|---|---|
Door: Ronald Korporaal
|
Datum:
Zondag
1
april
2018,
09:16 uur
Hier uw reactie. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Schaareman
|
Datum:
Zondag
27
mei
2018,
15:31 uur
DE inmiddels klassieke vraag; een leerling geeft alleen H-bruggen "met H2O" dus niet "water" (duidelijk fout) maar ook niet "H2O-moleculen". In analogie met vraag 23, eerste voorbeeld (met H2O als vereenvoudigde structuurformule) of tweede voorbeeld (atomen gegeven) is "H2O" een weergave op microniveau toch? |
||
Door: Maaike Erends-Jansen
|
Datum:
Zondag
27
mei
2018,
15:43 uur
H2O kan zowel op macro- als op microniveau zijn. Er moet dus duidelijk H2O-moleculen staan om het punt bij het 2e bolletje toe te kennen wat mij betreft. Net als vorig jaar. |
||
Door: Joyce Derks-Lutterman
|
Datum:
Zondag
27
mei
2018,
15:57 uur
Zo heb ik het ook geinterpreteerd. Net zoals vorig jaar. |
||
Door: Schaareman
|
Datum:
Zondag
27
mei
2018,
17:53 uur
Ik heb het vorig jaar ook goed gerekend (toen ook mede naar analogie van andere antwoorden in het cv waaruit af te leiden viel dat H2O (in leerlingtaal) microniveau is) en daarin is mijn tweede corrector toen meegegaan. Dus ook ik zal een beoordeling toepassen net als vorig jaar.... |
||
Door: Steinvoort
|
Datum:
Maandag
28
mei
2018,
10:33 uur
Begrijp ik het nu goed dat het argument 'net als vorig jaar' gebruikt wordt voor zowel het goed- als afkeuren van H2O? |
||
Door: Doolaard
|
Datum:
Maandag
28
mei
2018,
11:34 uur
Wat te doen met leerlingen die i.p.v. OH- en NH-groepen, OH- en NH- bindingen gebruiken? Ik heb daar geen punt gegeven, maar twijfel. |
||
Door: Ton van Berkel
|
Datum:
Woensdag
30
mei
2018,
12:02 uur
Het cv is wat betreft micro-formulering inconsequent want bij water is wel de toevoeging ‘moleculen’ vereist maar bij EFTE niet de toevoeging ‘ketens/moleculen’. Ton van Berkel |
||
Door: Steinvoort
|
Datum:
Woensdag
30
mei
2018,
19:36 uur
(Bewerkt op: 30-05-2018 19:38)
Ja, dat is wel slordig.
|