Vraag nakijken; discussie significantie |
||
---|---|---|
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Zondag
17
juni
2018,
20:38 uur
(Bewerkt op: 17-06-2018 21:41)
Hoi, Ik heb de volgende mail naar het examenloket gestuurd. Nog geen antwoord, want net pas tijd voor gevonden....Maar wat vinden jullie? Goedendag,
Ik kijk nu al enkele jaren Scheikunde examens na en loop telkens tegen de volgende discussie aan met mijn eerste en tweede correctoren. Het gaat hier om de vakspecifieke regels 2.1. Significantie en 3.2 Coëfficiënten. Ik probeer eerst de situatie te schetsen, waarna ik per situatie een aantal opties (A, B…) geef die naar mijn inzien de mogelijkheden van beoordelen geven. Kan u aangeven welke correct is en/of een bijkomende optie aanduiden?
De volgende gaan over 2.1 Significantie en worden gedeeltelijk ondersteund door de bijlage. Die ik van de betreffende docent mocht gebruiken.
Nu een andere vraag op basis van en 3.2 Coëfficiënten. − als de coëfficiënten niet zijn weergegeven in zo klein mogelijke gehele getallen; In het VWO Sk 2018-I wordt gevraagd om halfreacties bij vraag 22. Tellen deze ook als reacties in deze zin?
Alvast dank voor uw antwoord. Als verheldering nodig is, ben ik beschikbaar.
WouterLink naar afbeelding, omdat hij niet weergegeven wordt... |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Donderdag
23
mei
2019,
18:32 uur
Ik werd erop gewezen dat ik geen antwoord had geplaatst....maar die is ook zeer ontwijkend. Raar genoeg, terwijl ik te ch enkele algemene vragen stelde. Had dus nooit voorbeelden moeten noemen....
Geachte heer Den Boer, Dank voor uw bericht. We hebben gemerkt dat er onduidelijkheid bestaat onder docenten over de toepassing van een aantal vakspecifieke regels. Het CvTE is voornemens een artikel te schrijven over de correctie van de scheikunde-examens. Daarin zal ook aandacht besteed worden aan vakspecifieke regel 2 en 3 waaraan refereert. Uw vragen kunnen we daarbij als input gebruiken. Graag willen wij u vragen wat u bedoelt met 'toegevoegde fout', dit is een term die wij niet herkennen. Wij kunnen geen advies geven over de toekenning van scorepunten voor uitwerkingen van individuele leerlingen of over de opties die u geeft. Dit zou namelijk een ongelijkheid opleveren tussen docenten die deze informatie wel en degenen die deze informatie niet gekregen hebben. Het door u genoemde punt is iets wat voorlopig in het overleg tussen eerste en tweede corrector besproken moet worden. Ik hoop dat u hiermee voldoende geïnformeerd bent. Met vriendelijke groet, |