Vraag 3

Vraag 3

Door: Ronald Korporaal | Datum: Maandag 13 mei 2019, 15:24 uur

Noteer hier uw vragen of commentaar bij deze vraag.

Antwoord:

Door: Thom Magré | Datum: Dinsdag 14 mei 2019, 19:31 uur (Bewerkt op: 14-05-2019 19:49)

Ik vind het punt voor de consequente conclusie vaag. Wat als een leerling wel een juiste conclusie heeft, bv geluid van 25 Hz is net hoorbaar, maar het gehoorbereik niet heeft benoemd?

ik vind de conclusie correct en de leerling heeft gelijk. Dan is echter alleen wel aan het merendeel van de leerlingen het scorenpunt toe te kennen...

- bij onjuist bereik maar consequente conclusie

- bij niet noemen bereik met juiste conclusie (antwoord berekening goed danwel fout)

Door: Vries-Steneker | Datum: Woensdag 15 mei 2019, 15:06 uur

Hoe kun je de punten verdelen wanneer de leerling bij het omrekenen van ms naar s een nul te weinig heeft. Hij hierdoor op 2500 Hz uitkomt en in eens een andere conclusie krijgt? (in dit geval wel hoorbaar) Overigens wel het juiste bereik aangeeft in het antwoord. Ik zou zeggen 3 punten?

Door: van de Velde | Datum: Woensdag 15 mei 2019, 21:42 uur

@Magré : vraag is of de leerling überhaupt zoals gevraagd heeft uitgelegd of dat hoorbaar is, want hoe heeft hij dat gedaan zonder die toonhoogtegrenzen te noemen? 

 

Door: van de Velde | Datum: Woensdag 15 mei 2019, 21:43 uur

@Vries-Stekener: alleen een rekenfout lijkt me, dus inderdaad een puntje minder dan max.

Door: Dubbeldam | Datum: Donderdag 16 mei 2019, 11:33 uur

ik heb net als vries elke punt appart bekeken.

dus 20-20k Hz  1pt onafhankelijk van de rest van het antwoord.

conclusie aan de hand van zijn antwoord juist of niet   1pt

Door: Homme de Jong | Datum: Donderdag 16 mei 2019, 19:25 uur

Een aantal van mijn leerlingen noemt alleen de bovenste gehoorgrens 20.000 Hz en concludeert terecht dat het geluid niet hoorbaar is voor een mens. CV noemt echter:  "zowel onder- als bovengrens noteren"  Helaas dat punt niet toegekend.:(