Vraag 42 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
14
mei
2019,
19:32 uur
Noteer hier uw vragen of commentaar bij deze vraag. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Homme de Jong
|
Datum:
Woensdag
15
mei
2019,
21:22 uur
Een leerling geeft als antwoord koolstofmono-oxide, een punt of geen punt? |
||
Door: van de Velde
|
Datum:
Woensdag
15
mei
2019,
21:36 uur
Al vermoed ik sterk dat dit een vergissing van de leerling is, ik vind dat je dit goed mag rekenen, al zou het me verbazen als de leerling daar tevens een correct nadelig MILIEU-effect bij weet te vermelden: http://apps.sepa.org.uk/spripa/Pages/SubstanceInformation.aspx?pid=4
|
||
Door: Thom Magré
|
Datum:
Donderdag
16
mei
2019,
16:30 uur
(Bewerkt op: 16-05-2019 22:56)
Broeikas effect vind ik overigens al wat gul, tov versterkt broeikaseffect... |
||
Door: Rosier
|
Datum:
Donderdag
16
mei
2019,
17:38 uur
Er ontstaat CO dus dat is correct: http://eduweb.eeni.tbm.tudelft.nl/TB142E/?luchtverontreiniging CO reageert weer met zuurstof tot CO2, dus (versterkt) broeikaseffect is dan gewoon correct: http://eduweb.eeni.tbm.tudelft.nl/TB142E/?luchtverontreiniging-secundair Dat een leerling zich misschien heeft vergist en eigenlijk CO2 bedoelde, doet niet terzake. |
||
Door: Tel
|
Datum:
Donderdag
16
mei
2019,
18:28 uur
Geheel met Rosier eens
|
||
Door: Peters
|
Datum:
Donderdag
16
mei
2019,
22:16 uur
(Bewerkt op: 16-05-2019 22:33)
CO is een juist nadelig verbrandingsgas bij de verbranding van steenkool (dus ik zou het zeker goed rekenen) en het is schadelijk voor alle organismen die zuurstof ademen dus als de toxiciteit van het gas benoemd is zou ik zelfs beide punten geven. |