vraag 32 nog een antwoord mogelijk, wordt niet genoemd in correctiemodel |
||
---|---|---|
Door: Giesekam
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2019,
14:40 uur
het antwoord op het kloppend maken van de reactievergelijking kan ook zijn: 4NH3 + 2NO + 2O2 → 3N2 + 6H20 het correctievoorschrift noemt alleen: 4NH3 + 4NO + O2 → 4N2 + 6H20 |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Wijnholds
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2019,
14:45 uur
Gevraagd werd om de 4 ontbrekende coefficienten aan te vullen, geen 5. |
||
Door: Giesekam
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2019,
15:17 uur
(Bewerkt op: 21-05-2019 15:18)
klopt, ik zag het eigenlijk al toen ik de opmerking net had opgestuurd, ik had het zelf niet goed gelezen. |
||
Door: de Boer
|
Datum:
Donderdag
23
mei
2019,
14:42 uur
Het klopt natuurlijk dat er maar 1 antwoord goed is volgens het corectiemodel. Maar, wat doen de leerlingen? Ze nemen de onvolledige reactievergelijking over en gaan aan het puzzelen. Vervolgens rolt daar een kloppende reactievergelijking uit. (zie boven). Bij deze vraag check je niet alleen of leerlingen reactievergelijkingen kloppend kunnen maken, maar ook nog of ze wel door hebben dat er niet overal een coefficient voor mag staan. Met andere woorden: wat test je eigenlijk? Als er weer eens zo iets flauws wordt gevraagd, geef dan twee punten (1 voor de oplettendheid en 1 voor het kloppend maken). Of vraag gewoon om een reactievergelijking kloppend te maken, Daar gaat het toch om? |
||
Door: Koen Blanken
|
Datum:
Donderdag
23
mei
2019,
21:54 uur
Helemaal mee eens en ook meegenomen tijdens de examenbijeenkomst... De vraag wat we nu eigenlijk aan het toetsen zijn heb ik me dit jaar vaker afgevraagd! Arme dyslecten... |
||
Door: Koen Blanken
|
Datum:
Vrijdag
24
mei
2019,
11:52 uur
Helaas, zie verslag examenbespreking... |