Algemeen |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
23
april
2019,
22:16 uur
Hier kunt u uw opmerkingen over het examen in het algemeen kwijt |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Muller
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2019,
17:34 uur
Syllabus 2019: niet in CE - F4, risico en veiligheid, F5 - kwaliteit en gezondheid, G4 - groene chemie. Examen 2019: opgave 2 - veiligheidszinnen, 24 - atoomeconomie Waarom zet CvTE dat dan wel in de syllabus als het toch zo nodig getoetst moet worden? |
||
Door: Manon van der Waal
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2019,
18:35 uur
Ik zou CITO even mailen met deze constateringen. |
||
Door: Niels Hopman
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2019,
20:25 uur
@Muller Wat de veiligheidszinnen betreft heeft u zeker een punt maar berekenen van de atoomeconomie valt ook onder F1 en staat in de syllabus gespecificeerd. |
||
Door: Opperman
|
Datum:
Dinsdag
21
mei
2019,
20:46 uur
De door collega Muller aangehaalde verwijzingen naar F4 en F5 zijn niet juist daar dit over industriele processen gaat. Je zou dan denken dat dit onder A8 valt bij specificatie 8 maar daar is juist dit onderdeel uitgesloten van het CE door specificatie 5 .(In syllabus al cursief gedrukt dus niet van toepassing op CE) Subdomein A8. Natuurwetenschappelijk instrumentarium 5. omgaan met materialen en instrumenten, zonder daarbij schade te berokkenen aan mensen, dieren en milieu.
Echter via domein G2 specificatie 1 valt deze vraag wel degelijk onder het examenprogramma. Subdomein G2: Milieueisen
Zoals net opgemerkt door collega Hopman is de atoomeconemie iets wat niet onder de groene chemie valt maar onder F1 Subdomein F1: Industriële processen
Waar ik echter nog niet over gehoord heb is dat vraag 10 puur over de groene chemie gaat. Dit ondedeel (G4) is volledig uitgesloten van examinering op het CE!! Hier zou dus een correctie op moeten komen
|
||
Door: Hoogendam-van der Heijden
|
Datum:
Vrijdag
24
mei
2019,
06:11 uur
Klopt het dat het verslag van de bespreking nog niet op de website staat? |
||
Door: van der Heide
|
Datum:
Zondag
26
mei
2019,
11:44 uur
Effect van aardrijkskunde examen in de ochtend Nadat ik de examens had na gekeken was ik benieuwd wat het aardsrijkskunde examen voor invloed had op de cijfers van mijn voor het vak scheikunde. Ik heb het gemiddelde verschil tussen CE en SE uitgerekend voor mijn leerlingen met en zonder scheikunde. Verschil SE - CE voor leerlingen zonder AK -0,1 (n=31) Ik ben geschrokken van deze verschillen. De leerlingen met AK zijn duidelijk benadeeld. Waarom worden scheikunde en aardsrijkskunde op één dag gepland? Er zijn veel logischer combinaties te bedenken. Collega's zien jullie soortgelijke verschillen? |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Zondag
26
mei
2019,
14:54 uur
Toch wil ik daar graag een kanttekening bij maken, zonder dat ik het voor mijzelf gecheckt heb... Kinderen zonder AK hebben vaak NT en dus Nat......en die scoren eigenlijk altijd hoger bij Sk. |
||
Door: Willemijn Beekman
|
Datum:
Maandag
27
mei
2019,
11:10 uur
ik kan me er goed in vinden wat Van der Heide zegt. Ook mijn leerlingen die ak hebben scoren minder, de rest van de leerlingen heeft nlt, die scoren beter. |
||
Door: van der Heide
|
Datum:
Maandag
27
mei
2019,
11:18 uur
Wouter, Leerlingen met NT scoren inderdaad vaak hogre cijfers. Daarom heb ik naar het verschil tussen CE en SE gekeken. Daarmee wordt het verschil tussen NT en NG leerlingen uitgevlakt. NT leerlingen scoren namelijk niet alleen op CE hoger maar ook op SE |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Maandag
3
juni
2019,
22:57 uur
Aha...slecht gelezen van mijn kant. Dank voor de verduidelijking. |