Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Bernd van den Oetelaar
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
12:48 uur
Door de vraagstelling (eigenlijk twee vragen achter elkaar in één, niet noodzakelijk om het zo te doen, vind ik) zijn er drie leerlingen "vergeten" het tweede deel van de opgave te maken. Vooral omdat ze al ongeveer een heel A4-tje nodig hadden om (met wisselend succes) de formule af te leiden. |
||
Door: Hans Kramer
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
17:50 uur
@Monsees @Martijn van Aken @Garmt de Vries-Uiterweerd |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
19:31 uur
Lastig. Doordat het antwoord al gegeven is, zal zo'n leerling al snel denken dat er ergens een afrondfout is gemaakt en dan toch maar het antwoord opschrijven waarvan hij weet dat het eruit moet komen. Bij een echte fout (bijvoorbeeld massa van een proton i.p.v. alfadeeltje) toch als uitkomst 85 opschrijven zou ik fout rekenen, want dan ben je gewoon aan het bluffen. Maar tussen 86 en 85... |
||
Door: Vermeulen
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
20:35 uur
(Bewerkt op: 30-05-2021 20:36)
@ Hans Kramer, factor 86: Hoi Hans, ik vind wel dat je dan te streng bent. We leren ze tenslotte niets over de massa die er nog naast p en n bestaat, en wél dat een He (alleen) bestaat uit 2p en 2n. Ik reken 86 (had ik ook een enkele keer) goed. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
21:08 uur
@Vermeulen: de vraag was: wat als ze op 86 hadden moeten uitkomen (door 2mp + 2mn), maar toch 85 opschrijven? |
||
Door: Rosier
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
21:12 uur
Normaal gesproken reken ik een afrondfout als ze op 86 uitkomen en dan 85 opschrijven, maar in dit geval ben ik daar niet streng in omdat ze in Binas de waarde 4,00 u niet kunnen vinden. |
||
Door: Martijn van Aken
|
Datum:
Zondag
30
mei
2021,
21:44 uur
(Bewerkt op: 30-05-2021 23:47)
Normaal reken ik 'naar het goede antwoord rommelen' zelfs DUBBEL fout (want meestal een fout gemaakt in de berekening, en daarna de boel willen 'belazeren') om de leerling dit gedrag af te leren, en probeer de leerling te leren om bij een fout antwoord dit gewoon te 'constateren'. Ik vind dat je de leerling in dit specifieke geval er niet op moet afrekenen. In dit geval doet een leerling niets echt fouts (kiest logischerwijs voor de 2 p + 2 n) en komt toch NET niet op het antwoord uit dat gevraagd wordt. |
||
Door: Monsees
|
Datum:
Maandag
31
mei
2021,
17:07 uur
Nog een vraag die me n.a.v. de besprekingen nog steeds niet duidelijk is: |
||
Door: Monsees
|
Datum:
Maandag
31
mei
2021,
21:18 uur
Volgens mij is het antwoord op mijn vraag al gegeven in de tread.... |