Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Jouke Sjollema
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
09:27 uur
@ Harry Zou je hetzelfde aanrekenen als bij de butaandizuurrest en bij de ethaanzuurrest én de rest van stof A de H-atomen zijn vergeten? Het voelt wel erg zuur om dan ineens 0 punten te geven. |
||
Door: Erik Rotman
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
10:59 uur
@Jouke, @Harry hetzelfde bij mij komt ook voor. de zuurgroepen extra in de keten. Zijn twee fouten die in dezelfde vraag voorkomen en logisch zijn, dus maar 1 maal aanrekenen lijkt mij. |
||
Door: Ewoud Woelderink
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
15:01 uur
@Schaareman: leerlingen moeten de condensatiereactie kennen waarbij peptide/amide bindingen gevormd worden inclusief welke bindingen verbreken en bijbehorende lewisstructuren (eindterm subdomein C1 spec 15 en 16). Daarom terecht dat als je de OH van NOH en de H van CH neemt in de condensatie je een punt aftrek krijgt. |
||
Door: Corine Stoppelenburg
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
16:11 uur
Ik heb een leering die consequent, bij alle condensaties, het O-atoom van de zuurgroep laat staan. Het indienantwoord geeft hier niet echt uitsluitsel over, mag ik dat zien als 3x dezelfde fout, dus 1p aftrek? |
||
Door: Ingo van 't Oor
|
Datum:
Zaterdag
29
mei
2021,
17:49 uur
(Bewerkt op: 29-05-2021 17:50)
Het indienantwoord gaat m.i. over het koppelen met de N-OH i.p.v. de N-H, waardoor er bij afsplitsen van H2O toch nog een O overblijft. Ik zou het best te verdedigen vinden om dit geval 1x aan te rekenen, je laat 2x zien dat je een condensatiereactie niet goed snapt? |