Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Ruben Koster
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
16:36 uur
Ja, die knopt werkt (en is voor mij ook een openbaring, weer wat geleerd...). |
||
Door: Jaap Venema
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
18:30 uur
Ging bij mij ook fout toen ik de vraag zelf maakte met een geleende Ti-30XS. Die staat standaard in de mode "NORM". En laat bij berekening doorsnede 0,000000001 zien. Na de 1 stopt het antwoord en de rekenmachine heeft verder ook niets in geheugen, doorrekenen met ANS blijft fout gaan. Alleen in mode "SCI" of "ENG" gaat het goed. Ik weet niet hoe dit met de Casio gaat. Als er 158 Ω als antwoord staat bij een leerling is dat niet perse het (handmatig) onverantwoord afronden. |
||
Door: Bax
|
Datum:
Zaterdag
21
mei
2022,
21:06 uur
(Bewerkt op: 21-05-2022 21:34)
(Sorry, ik stond bij verkeerde vraag) |
||
Door: Ockhorst
|
Datum:
Zondag
22
mei
2022,
14:20 uur
Ik heb deze 'onvolkomendheid in toegestaan hulpmiddel' opgestuurd naar het examenloket. Naar de letter moet het worden fout gerekend maar kun je dit de leerling aanrekenen? Natuurlijk, ze moeten weten hoe de rekenmachine werkt, maar... |
||
Door: Boer
|
Datum:
Dinsdag
24
mei
2022,
21:09 uur
Ik heb een nieuw onderwerp aangemaakt over afronden bij niet-significantie vragen. Is ook van toepassing op vraag 11 |
||
Door: Erik van Beek
|
Datum:
Woensdag
25
mei
2022,
07:34 uur
Wat te doen met leerlingen die in tussenantwoorden verkeerd afronden, maar doorrekenen met het onafgeronde getal én daarmee op een goed antwoord komen. Kortom: moeten afrondingsfouten tussendoor worden aangerekend, als een leerling niet met het afgeronde getal werkt? |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Woensdag
25
mei
2022,
07:42 uur
Dat lijkt me meer een slordigheid in het opschrijven van een tussenantwoord, zou ik niet aanrekenen. Net zoals je in tussenantwoorden geen eenheden hoeft te noteren. |