Vraag 11

Antwoord:

Door: Zeilstra | Datum: Woensdag 18 mei 2022, 14:59 uur (Bewerkt op: 18-05-2022 15:06)

Zelf viel ik direct over het ontbreken van het woord "uitsluitend" in de vraag, en de bijbehorende opmerking in het antwoordmodel. Een leerling weet niet wat in het antwoordmodel staat en zal dus af en toe ook een macro term gebruiken...

b.v. een leerling geeft een goed antwoord, met als conclusie, "daardoor is de autoband van natuurrubber steviger" ...  -1 pt want macro?

Door: Bert Keegstra | Datum: Woensdag 18 mei 2022, 16:15 uur

@de Kruijf: De formulering van B2 eist m.i. dat te term vanderwaalsbinding / molecuul binding wel expliciet genoemd wordt. Anders had B2 algemener geformuleerd moeten worden.

Door: Bert Keegstra | Datum: Woensdag 18 mei 2022, 16:16 uur

@Zeilstra. Nee hoor, dat is concluderend herhalen van de vraag

Door: Zeilstra | Datum: Donderdag 19 mei 2022, 11:09 uur

@Keegstra. Precies, dank voor de feedback.

Door: Gertien Smits | Datum: Vrijdag 20 mei 2022, 11:07 uur

Interessant, veel leerlingen lezen iets over kristalllijnen, en vragen zich af wat die lijnen op micro-niveau betekenen en hoe ze daarmee kunnen redeneren. Wat hebben kristallijnen en vervormbaarheid met elkaar te maken?

Door: Inge Roos | Datum: Maandag 30 mei 2022, 18:10 uur

Ja, die kristal-lijnen. Ik kom ze steeds tegen, en denk dan dat de leerlingen ofwel lui zijn en het woord 'gebieden' vervangen door de 'n' achter kristallijne. Zo heb ik het ook steeds gelezen.

Tot ik nu bij een 2e correctie een leerling tegenkomt die zegt "doordat er meer kristallijnen zijn hechten de lijnen beter aan elkaar vast in een rooster'.

Nee, hier ga ik niet in mee... Toch?

Door: Wouter den Boer | Datum: Woensdag 1 juni 2022, 09:53 uur

@Inge: "Nee, hier ga ik niet in mee... Toch?"  Tsja, jouw interne strijd is prachtig om te mogen aanschouwen? Ben je eruit gekomen?  ;)  

Door: Gertien Smits | Datum: Vrijdag 3 juni 2022, 11:42 uur

@Inge, ik denk niet dat ze lui zijn, maar taalzwak....