Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Inge Roos
|
Datum:
Woensdag
25
mei
2022,
11:49 uur
Volgens mij mag je voor dit soort antwoorden wel het 2e bolletje geven. Ze laten het inzicht zien, en geven antwoord op micro-niveau |
||
Door: Erwin van Ballegoij
|
Datum:
Woensdag
25
mei
2022,
12:24 uur
Bij de tweede deelscore staat "de gegeven beschrijving", dus niet de "juiste beschrijving". Dus als een leerling een volledig onzinnige beschrijving geeft op microniveau, hij die tweede deelscore nog wel kan halen, de eerste niet. |
||
Door: Astrid Katsman
|
Datum:
Donderdag
26
mei
2022,
08:49 uur
En als leerlingen uitleggen dat de moleculen dichter bij elkaar komen, en de ammoniakmoleculen worden dan vloeibaar? Het is ook kantje boord, maar als ik de bolletjes bekijk dan zou ik het goed kunnen rekenen.... |
||
Door: Muller
|
Datum:
Donderdag
26
mei
2022,
10:19 uur
@Astrid: hier zou ik het 2e bolletje niet toekenen, want de moleculen worden niet vloeibaar. Verdedigbaar was volgens mij geweest om te sluiten met: "en de stof ammoniak wordt vloeibaar" |
||
Door: Tobias Schrama
|
Datum:
Donderdag
26
mei
2022,
13:24 uur
(Bewerkt op: 26-05-2022 13:25)
Ik vind het benoemen van vloeibaar worden of van gas naar vloeibaar gaan, het herhalen van de vraag terwijl de beschrijving eerder wel klopt. Bovengenoemd zou niet juist zijn want stof is macro. Eigenlijk is "vloeibaar" zelf natuurlijk Macro, maar zolang de uitleg wat er gebeurt om "vloeibaar" te worden via micro gebeurt lijkt me 2 punten. |
||
Door: de Goede-Aarts
|
Datum:
Donderdag
26
mei
2022,
17:06 uur
@wouter: 2 prima antwoorden en liefst had ik dan nog erbij gewild dat er bindingen tussen de moleculen gevormd worden. Voor een volgende keer :-) |