Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Bert Keegstra
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
20:35 uur
@Ballegoij. Dit kom ik ook veel tegen: Ni staat 2 elektronen af aan H+, dus redox. Ik zou hier toch echt 2 punten voor willen geven ... |
||
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
20:35 uur
(Bewerkt op: 15-05-2023 20:37)
(vorige post werd dubbel geplaatst) |
||
Door: Corine Stoppelenburg
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
20:58 uur
Ik zou daar ook 2 punten aan toekennen. Inzicht wordt getoond dat het draait om elektronenoverdracht, de leerling benoemt welke deeltjes hierbij betrokken zijn op de juiste wijze. |
||
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
21:04 uur
Eens, Corine. Leerling laat elektronenoverdracht impliciet zien. |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
21:16 uur
@Bert...ik ben het met jou en Ballegoij eens |
||
Door: de Goede-Aarts
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
22:55 uur
@ Bert en @ Ballegooi: ik begrijp wat jullie bedoelen, en in eerdere examens werd dit vaak volledig goedgerekend. Ik vind zelf echter dat je eigenlijk alleen kan bewijzen dat Ni twee elektronen afgestaan heeft door Ni voor depijl te vergelijken met Ni2+ na de pijl (of 2H+ 2e heeft opgenomen door vergelijken met H2). Ik ben dus blij met dit correctiemodel, maar ik vind het wel wat verwarrend dat het ene jaar echt anders gerekend wordt dan het andere jaar (ook met de crosslinkvraag en nog wel meer). |
||
Door: Lucas Rijnders
|
Datum:
Donderdag
18
mei
2023,
23:04 uur
Gek dat in het antwoordmodel in alle voorbeelden 'elektronenoverdracht' genoemd wordt, terwijl het reageren van een element (Ni) of het ontstaan van een element (H2) toch ook laat zien dat dit een redoxreactie is. |