Vraag 03 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Vrijdag
14
april
2023,
16:55 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Ruben Koster
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
20:51 uur
Ik neem aan dat bij de keuze voor een verkeerd diagram, het antwoord op de vraag naar de hoeveelheid arbeid consequent met dat foute diagram wel goed gerekend wordt. Dus als de leerling diagram d kiest en zegt dat de prof meer arbeid verricht, dan mist het 2e punt, maar niet het 4e punt, lijkt me. |
||
Door: Saarloos
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
20:52 uur
@ruben Dat lijkt mij inderdaad het geval. Er staat ook "consequente conclusie" |
||
Door: Ruben Koster
|
Datum:
Maandag
15
mei
2023,
20:58 uur
Het wordt wel interessant als een leerling het verkeerde diagram kiest, en vervolgens met diagram 7 een uitspraak doet over de arbeid. Dan is de keuze wel consequent met diagram 7, maar niet met 8 (d). Maar goed, aangezien het een consequent verhaal is, krijgt de leerling van mij wel het laatste punt. |
||
Door: Erik van Beek
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
08:59 uur
Volgens mij krijg je bij een goede uitleg en keuze van diagram b al gauw ook het 3e scorepunt. Je kan deze immers niet kiezen zonder inzicht dat voor elke s geldt dat Famateur groter of gelijk aan Fprofessional is. |
||
Door: Menno van Dongen
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
14:05 uur
Leerlingantwoord op eerste deel: "c en d niet, amateur en prof kunnen niet omwisselen. a is hetzelfde dus ook niet. dus is het b." Ik kan toch niet anders dan aannemen dat de eerste twee inzichtspunten hier gemaakt zijn? - amateur en prof kunnen niet omwisselen: de kracht van de amateur is altijd groter en dat is niet zo bij c en d. - s is niet gelijk aan h, maar iets anders :) is het tweede punt. |
||
Door: Hans Kramer
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
15:19 uur
@Menno van Dongen: Ik zou zeggen het tweede bolletje wel maar het eerste niet. Leerling ziet dat Famateur>Fprof maar inzicht in de eerste bol ontbreekt. De laatste uitspraak (a is hetzelfde) klopt wel maar hij legt niet uit waarom de grafiek niet hetzelfde zou mogen zijn. |
||
Door: Ruben Koster
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
15:34 uur
Figuur a is helemaal niet hetzelfde als figuur 7. Hij is gespiegeld over de diagonaal door de oorsprong. |
||
Door: Hans Kramer
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
15:55 uur
@Ruben Koster: Klopt, maar hier wordt bedoeld met "hetzelfde" dat een (F,h)-diagram (nagenoeg) hetzelfde resultaat zou opleveren als het (F,s)-diagram van figuur a. Als de grafiek van figuur a juist zou zijn dan zou dat dus betekenen h en s hetzelfde zijn wat niet zo is en daarom kan het figuur a niet zijn. |
||
Door: Vorselman
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
19:43 uur
(Bewerkt op: 16-05-2023 19:58)
Ik heb een aantal leerlingen dat niet uitlegt dat er voor de amateurski meer arbeid nodig is, maar voor de professionele ski de minste. Dat is volgens de letter van de tekst niet de vraag, maar ik vind het wel wat flauw om dan het laatste punt niet te geven. Wat vinden jullie? |
||
Door: Bastiaan Barbieri
|
Datum:
Dinsdag
16
mei
2023,
20:25 uur
@vorselman dat impliceert automatisch dat de andere de meeste arbeid is dus ik zou dat goed rekenen. |