Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Jan Mulder
|
Datum:
Donderdag
18
mei
2023,
11:32 uur
Bij tweede streepje wordt alleen naar de juiste kleur gevraagd. |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Donderdag
18
mei
2023,
11:47 uur
@Jan Mulder: zeker, zie ook notulen. |
||
Door: Harry van Loon
|
Datum:
Vrijdag
19
mei
2023,
12:29 uur
(Bewerkt op: 19-05-2023 16:34)
Ik heb nogal moeite met de figuur aflezen. In mijn optiek horen de assen verwisseld te worden: de dichtheden kunnen aflezen afhankelijk van de hoogte. Op de x-as hoort de variant en op de y-as de bijbehorende waarde. En niet andersom. |
||
Door: Hans Kramer
|
Datum:
Vrijdag
19
mei
2023,
17:22 uur
@Harry van Loon: Volgens mij is dit typisch geofysisch om de hoogte naar boven uit te zetten. Heel verwarrend af en toe. De grafiek van "O" kan volgens mij zelfs niet kloppen. Het lijkt mij dat bij een bepaalde hoogte maar 1 dichtheid kan horen maar bij een hoogte van 80 km horen heel veel dichtheden van "O". De grafiek loopt zelfs een beetje omhoog in het midden bij 10^6 cm^-3 hoort een hoogte van bijjna 90 km, links en rechts ervan kun je dus bij 80 km hoogte verschillende dichtheden aflezen. |
||
Door: Christiaan Vriend
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2023,
01:34 uur
@Garmt en @Toussaint, |
||
Door: Garmt de Vries-Uiterweerd
|
Datum:
Zaterdag
20
mei
2023,
08:52 uur
Zo doe ik het ook. Algemene regel 3.3 toch? Zolang ze niet beginnen over "op grote hoogte zijn de deeltjes nog te ver bij elkaar vandaan"... (en nee, dat is niet vanwege te kleine dichtheid, maar omdat de leerling de grafieken als een soort afgelegde baan van één N2 en één O ziet!) |
||
Door: Christiaan Vriend
|
Datum:
Woensdag
24
mei
2023,
00:00 uur
Ik vraag mij ook af wat de gemiddeld deeltjessnelheid/temperatuur doet als functie van de hoogte: op groote hoogte neemt de temperatuur weer flink toe. En meer snelheid geeft meer botsingen. Niet dat leerlingen bij mij daarover beginnen.... |