Vraag 21 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
23
april
2024,
12:09 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Loes Vermeij
|
Datum:
Vrijdag
17
mei
2024,
09:24 uur
Ik vind dit CV lastig te lezen. Betekent bol 2exo of endo afhaneklijk van berekening? En bol 3 de delta E op de juiste plek zetten? |
||
Door: Judkins
|
Datum:
Vrijdag
17
mei
2024,
09:48 uur
Ja, dus bij bol 2 moet het consequent aan de delta E zijn. Hier moet dan ook (2) Al2O3 bij te staan of beginstof. Bol 3 is delta E aangeven, dus energieverschil tussen beginstoffen en reactieproduct. |
||
Door: Krist
|
Datum:
Vrijdag
17
mei
2024,
11:23 uur
(Bewerkt op: 17-05-2024 11:23)
Bol 2 vind ik raar, want er staat boven de opgave duidelijk aangegeven dat de reactie exotherm is. Dus zelfs als ze de berekening bij bol 1 onjuist of zelfs helemaal niet uitvoeren, zouden ze prima het niveau op de juiste plek moeten kunnen tekenen. |
||
Door: Rory Habich
|
Datum:
Vrijdag
17
mei
2024,
11:41 uur
@Krist: Inderdaad!
|
||
Door: Judkins
|
Datum:
Vrijdag
17
mei
2024,
12:53 uur
@krist, goed gezien inderdaad. |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Vrijdag
17
mei
2024,
15:11 uur
Helemaal eens met dat exotherm er al stond. Ik had het niet zo duidelijk gezien.. Maar waarom is er ineens een invulvel voor de berekening? En wat een rare manier van vraag stellen. Was het niet voldoende geweest als "Maak het energiediagram op de bijlage af." Of ipv af "volledig" |
||
Door: Annemarie Sluis
|
Datum:
Vrijdag
17
mei
2024,
23:16 uur
@Krist, eens! Heb ook leerling die niet heeft berekend (dus geen bol 1), maar door exotherm in de tekst wel energieniveau met bijschrift op de juiste plaats heeft gezet. Bol 2 zou dan toch wel gescoord mogen worden? Teveel info in de vraag om de eis van bol 2 te kunnen stellen, lijkt me. |
||
Door: Ginhoven
|
Datum:
Zaterdag
18
mei
2024,
20:35 uur
@Annemarie |
||
Door: Schaareman
|
Datum:
Zondag
19
mei
2024,
11:43 uur
De reden voor het noemen van de term exotherm in de tekst lijkt me dat leerlingen zonder berekening nog wel de andere punten kunnen scoren. Maar dan is het cv weer tegenstrijdig met dit punt. Probleem dus als leerlingen de berekening fout uitvoeren qua teken en op een + getal uitkomen en dan volgens het cv een endotherm niveau moeten aangeven terwijl de tekst exotherm aangeeft. Of misschien zit daarachter nog wel de misvatting dat exo omhoog en + is, wat door deze constructie dan in de hand wordt gewerkt. Hoe dan ook... cv en tekst zijn niet met elkaar in balans.... |
||
Door: Martine Vrolijk
|
Datum:
Zondag
19
mei
2024,
14:06 uur
Een leerling heeft geen berekening uitgevoerd. |