Vraag 02 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:09 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Wouter Vernhout
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
18:16 uur
(Bewerkt op: 20-05-2025 23:14)
Deelscores ontbreken in het CV. Update: ik heb verkeerd gekeken. |
||
Door: Michel Feron
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
18:23 uur
Staan op de volgende pagina onder het diagram. |
||
Door: Wouter Vernhout
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
18:27 uur
Dank, te snel gekeken. |
||
Door: Hoogland
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
20:00 uur
Kan een ll die bol 1 mist bol 2 nog wel halen? Ik heb leerlingen die de (gemiddelde) snelheid op dat traject bepalen helaas niet door de lijn te tekenen, = inzicht voor bol1 mist, en de afstand van 1000 m delen door die snelheid en dan 89,80 van opgave 1 - de berekende Δt = een tijdwinst binnen de marge van het CV. |
||
Door: Ruben Koster
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
20:40 uur
Lijkt me op zich een prima oplossing. Heb er ook eentje die door de laatste 6 punten een lijn trekt, daarmee de snelheid bepaalt en dan uitrekent hoelang je met die snelheid over 1000 m doet. Als je daar 89,80 s (of 90 s uit de grafiek) vanaf haalt, kom je prima binnen de marge uit. Lijkt me een geval 3.3. Je voert immers een bepaling uit, dat het niet de snelste route is, maakt daarbij niet uit. |
||
Door: de Groot
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
21:05 uur
ik heb een ll die geen lijn trekt, maar vgem uitrekent door punten af te lezen. Hij komt keurig uit. Dan heeft hij toch voldaan aan de opgave? hij heeft de grafiek gebruikt
|
||
Door: v.d. Hoeven
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
21:15 uur
Ze hoeven toch niet per se een lijn door 7 punten te trekken. Er staat duidelijk dat in de laatste 7 ronden de snelheid vrijwel constant is, dus als ze 5 of 6 ronden gebruiken kunnen ze toch daarmee ook de gemiddelde snelheid berekenen en daaruit het verschil berekenen? |
||
Door: Hans Kramer
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
21:20 uur
@de Groot: Lijkt mij ook. Ik heb een leerling die de gemiddelde snelheid uitrekent op het laatste stuk zonder de lijn door de punten te tekenen maar door de waarde van het vijfde meetpunt te gebruiken. Daarmee rekent ze uit hoelang de 1000 meter met die snelheid zou duren en berekent dan het verschil met de 89,80 seconde van de eerste vraag. Ze komt echter buiten de marge uit (7,66 s). Haar methode is correct maar het antwoord is buiten de marge. |
||
Door: Ruben Koster
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
21:25 uur
Als je alleen het 5e meetpunt gebruikt, kun je nooit de gemiddelde snelheid in het laatste stuk uitrekenen, toch? Daar heb je 2 punten voor nodig. Anders reken je de gemiddelde snelheid in de eerste 5 rondes uit (met impliciet gebruik van 0,0 als 2e punt). |
||
Door: Hans Kramer
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
21:42 uur
@Ruben Koster: Als tweede meetpunt wordt de 1000 meter bij 90 seconde gebruikt, de gemiddelde snelheid op laatste stuk wordt berekend. |