Vraag 05 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
23:11 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Corne Mol
|
Datum:
Dinsdag
13
mei
2025,
20:07 uur
Een leerling geeft aan dat in binas alleen de 10, 20 en 50 cent staan. 2 euro wordt niet genoemd dus wordt geen Nordic Gold genoemd.... Hoe zouden we hiermee om kunnen gaan?
|
||
Door: Mila de Saegher
|
Datum:
Dinsdag
13
mei
2025,
21:21 uur
@ Corne Mol: dit doen ze bij mij ook. |
||
Door: van Dodewaard
|
Datum:
Dinsdag
13
mei
2025,
22:07 uur
Ik kom dit antwoord ook regelmatig tegen. Ik heb het fout gerekend omdat ze niet in gaan op het verschil in samenstelling waarom het dan geen nordic gold genoemd mag worden maar snap de verwarring wel. |
||
Door: Corne Mol
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
08:56 uur
Ik heb het nu ook fout gerekend voorlopig. Maar wel een vraag aan het examenloket ook gesteld.
|
||
Door: Indy van den Broek
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
11:09 uur
Ik heb ook een aantal leerlingen die dat antwoord geven. Hoe denken jullie over: ''nee, want nordic gold bestaat uit 4 stoffen in plaats van 3''? Ik wil deze goed rekenen, want de leerling geeft wel antwoord over het verschil in de samenstelling. |
||
Door: Connie Versluis
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
14:46 uur
Mijn leerlingen antwoorden ook met de 10, 20 en 50 cent, maar in Binas zijn dit slechts voorbeelden waar de legering in voorkomt en geen uitleg waarom niet. Dus ik zou zeggen fout. @Indy, ik zou dat wel goed rekenen. |
||
Door: Erik Keegstra
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
19:46 uur
Wanneer leerlingen aangegeven dat alleen de eurocenten 10,20 en 50 nordic gold zijn. Krijgen ze dan wel 1 punt voor hun conclusie die in lijn is met de gegeven uitleg? |
||
Door: Koen Blanken
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
21:22 uur
@Erik Het geven van een voorbeeld/toepassing is geen uitleg, dus er kan ook geen conclusie worden getrokken. Ik heb geen punten gegeven voor de 'conclusies'. Vervelend dat zoveel leerlingen zich door de genoemde toepassingen hebben laten misleiden... |
||
Door: Koen Blanken
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
21:26 uur
@Erik Het geven van een voorbeeld/toepassing is geen uitleg, dus er kan ook geen conclusie worden getrokken. Ik heb geen punten gegeven voor de 'conclusies'. Vervelend dat zoveel leerlingen zich door de genoemde toepassingen hebben laten misleiden... |
||
Door: Erik Keegstra
|
Datum:
Woensdag
14
mei
2025,
22:19 uur
(Bewerkt op: 14-05-2025 22:27)
De vraag is |