Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
11:30 uur
Ik heb toch nog net een opmerking over die warmtewisselaar naar Ex.loket gestuurd. Want ik vind dat het niet aangerekend moet/kan worden als die niet verbonden zijn, omdat er in de vraag "elders" staat en daar dan nog vele mogelijkheden voor zijn. Al is het maar omdat er na R3 sowieso nog een deel van het proces moet zijn (stoppen bij R3 maakt R3 nutteloos, toch?).
|
||
Door: de Kruif
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
13:16 uur
Reavtie van CvTE
Dank voor uw bericht. Wij hebben deze voorgelegd aan onze vakdeskundigen en ontvingen de volgende reactie: |
||
Door: de Kruif
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
13:16 uur
(Bewerkt op: 20-05-2025 13:17)
Sorry alweer dubbel gepost |
||
Door: de Haan
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
17:26 uur
een paar keer zie ik al dat leerlingen S1 verkeerd plaatsen, na R1, al dan niet doorgaand naar R2. Netjes met uitstroom van de juiste stoffen en een aparte Sx stroom. Is dat voldoende voor bolletje 1 of moet het perse getekend zijn na R2? |
||
Door: Hurenkamp
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
20:19 uur
Dank voor het door-posten van de CvTE-reactie. Een opvallend gedetailleerde reactie. Geen gemeenplaats als "We achten ons correctievoorschrift duidelijk genoeg voor examinatoren/correctoren om tot een beoordeling van de leerlingantwoorden te komen." |
||
Door: Inge Roos
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
23:39 uur
Ik heb, voordat ik dit las, ook een opmerling hierover naar het examenloket gestuurd. Ik baal er nu toch echt van dat ik dit proces gebruik bij mijn uitleg over industriele chemie en blokschema's, omdat ik echt ziet dat meer dan de helft van mijn leelringen de warmtewisselaars niet koppelt, en daarnaast ook een aantal andere interessante combinaties van 'mijn' blokschema en wat hier gevraagd wordt (een warmtewisselaar gecombineerd met S1-klopt inderdaad, een recylcestroom met H2S vanuit R3 naar R1 en daarbij ook de scheiding in H2O/SO2 en Sx - zit ook wat in, want dat gebeurt na de laatste reactor). Maar goed, ik zal me er vast bij moeten neerleggen dat er geen aanpassing komt. |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
11:42 uur
Nou, ik heb ook een reactie gehad en daar was een stukje bij... Geachte Wouter den Boer, Ik begrijp dit, omdat het echt onjuist is om een goed geredeneerd antwoord niet af te moeten keuren. Er is een hoop "suggestieve" informatie gegeven en implicaties, maar daarmee is niet de noodzaak gesteld dat de warmtewisselaars die getekend zijn aan elkaar moeten. Dit is jammer, want het is wel een leuke vraag. Maar het is echt totale onzin om een volledig correct antwoord op de vraag af te keuren omdat er niet aan een niet-bestaande eis is voldaan. Mogelijk hadden ze het aan kunnen kleden met uitleggen dat dit over het eerste gedeelttje van het productieproces ging en de eis erbij stellen dat de warmte werd hergebruikt in dit gedeelte. Dan had het wel de noodzaak van verbinden gehad. Nu staat er "elders" in het proces....
Daarbij, de opmerking dat het niet is besproken en "daarom" niet buiten "de bolletjes" omgegaan kan worden, is onjuist. De vergadering en daaruit volgend verslag heeft generlei status. Het CV is ALTIJD leidend, incl de pagina's voor de antwoorden. Ik heb hier eerder een document van het CvTE over gedeeld; zie Algemen opmerkingen. |
||
Door: Inge Roos
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
00:18 uur
We krijgen allemaal ongeveer hetzelfde antwoord... Ik kan met onderstaand antwoord wel de discussie met mijn tweede corrector aan om de niet-gekoppelde WW's goed te keuren (gezien mijn praktijkervaring hiermee en de kennis die ik mijn leerlingen daarover heb bijgebracht). Geachte Inge Roos, |
||
Door: Daemen
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
09:18 uur
(Bewerkt op: 22-05-2025 09:18)
Wie bepaalt mijn professionaliteit? En of ik, of iemand anders bijvoorbeeld bij een examentraining, dit al dan niet met de leerlingen heeft gedeeld? Dit geeft een hoop discussie. Of zie ik dat verkeerd? |