Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Beens
|
Datum:
Zondag
18
mei
2025,
13:42 uur
Ik durf eerlijk te zeggen/ vermelden dat ik dit nooit heb behandeld tijdens de scheikundelessen. (wel het begrip co-polymeer met alle varianten maar zeker geen verwijzing naar tabel 66E of 67A).
|
||
Door: Molenkamp-Gorter
|
Datum:
Zondag
18
mei
2025,
13:49 uur
Ik heb een leerling die in tabel 66E gevonden heeft dat PVB (poly-vinylbutyraat: dat lijkt er wel heel erg op!) een thermoharder is. Wat moet je dáár nou weer mee? Vanuit de ll gezien een prima antwoord lijkt me? Melding bij examenloket?? |
||
Door: de Kruif
|
Datum:
Zondag
18
mei
2025,
13:54 uur
Dankjewel Molenkamp, ik heb dat ook gezien bij een leerling, maar kon het niet vinden en heb dus 0 pnt gegeven. Tje, examenloket lijkt me een goede. Misschien toch terug naar de tabelnummers? :) |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Zondag
18
mei
2025,
16:17 uur
Ach @Beens...tot het moment dat het een antwoord op een examenvraag had, had ik eutrofiering ook nooit uitgelegd.
Maar ja, daar heb ik wel van geleerd dat ook docenten zich soms moeten richten op de syllabus. Eens in de zoveel jaar uitgebreid doornemen is niet gek. En zeker niet blind vertrouwen op methoden. Er is echt meer leuks aan het vak dan dat.
|
||
Door: Saskia de Mik
|
Datum:
Maandag
19
mei
2025,
12:02 uur
Ik heb een groot aantal leerlingen die netjes uitleggen dat butanal op willekeurige posities kan reageren (meestal zelfs met benoeming -OH groep), maar niets uitleggen over het woord blok-copolymeer. Kan ik ze dan toch 2 punten geven, vanwege inzicht? |
||
Door: Reinier Maasman
|
Datum:
Maandag
19
mei
2025,
12:47 uur
Daar loop ik ook tegenaan. Bij *1 staat immers "evenuteel impliciet". Ik ga nu voor 1 punt, maar neig sterk naar 2 punten. |
||
|
Datum:
Maandag
19
mei
2025,
18:38 uur
Niet als ze niet goed het verschil uitleggen tussen random en blok. Want dat is dat andere boleltje, volgens mij. Dus zonder blok te noemen/naar te verwijzen, zou het volgens mij niet compleet zijn. |
||
Door: Zeilstra
|
Datum:
Dinsdag
20
mei
2025,
15:43 uur
als een leerling bol 2 beschrijft: |
||
|
Datum:
Woensdag
21
mei
2025,
11:43 uur
Ik vind van wel |
||
Door: Arthur van der Heiden
|
Datum:
Donderdag
22
mei
2025,
08:44 uur
Eens met Schaareman en anderen. Blokcopolymeren en random copolymeren horen niet tot de CE-stof (de termen staan niet in de syllabus en worden ook niet genoemd in de methoden Nova Max en Chemie overal). Als je de termen dan tóch gebruikt, moet je op zijn minst naar de juiste tabel verwijzen. Vreemd CV bovendien. Er staat eigenlijk: "Het is een willekeurig copolymeer omdat butanal op willekeurige plaatsen zal reageren". Duh. Eigenlijk krijg je een punt voor de uitleg wat een blok- of random copolymeer is, wat juist géén CE-stof is. |