Vraag 06 |
||
---|---|---|
Door: Ad Mooldijk
|
Datum:
Dinsdag
29
april
2025,
22:43 uur
Plaats hier uw vragen, opmerkingen of overdenkingen. |
Antwoord: |
||
---|---|---|
Door: Corine Stoppelenburg
|
Datum:
Vrijdag
23
mei
2025,
21:33 uur
Een aantal leerlingen benoemt bij het eerste opsommingsteken "brander" of "gasbrander".
|
||
Door: Inge Roos
|
Datum:
Vrijdag
23
mei
2025,
22:20 uur
Ik had er ook zo een. Ik vind gasbrander geen omstandigheid, en al zeker niet IN de reactor. Ik heb het dus fout gerekend, ondanks dat uit de uitleg wel blijkt dat ze het over de hoge temperatuur hebben.
|
||
Door: Mariëtte van Eck
|
Datum:
Zaterdag
24
mei
2025,
10:03 uur
@Inge, in de reactor is nog zo gek niet, kijk maar goed naar het plaatje. Wel heb ik een aantal leerlingen die als omstandigheid 'temperatuur' noemen en dan in de uitleg vervolgens benoemen dat het hoger is. Dit heb ik wel goed gerekend. |
||
Door: Corine Stoppelenburg
|
Datum:
Zaterdag
24
mei
2025,
10:08 uur
@ Inge |
||
Door: Mariëtte van Eck
|
Datum:
Zaterdag
24
mei
2025,
13:26 uur
Wat doen jullie met leerlingen die een verkeerde omstandigheid noemen, maar daarna wel zinnige dingen zeggen over het botsende deeltjesmodel? Het bolletjesmodel lijkt mij vrij dichtgetimmerd naar de juiste antwoordopties. |
||
Door: Wouter den Boer
|
Datum:
Zaterdag
24
mei
2025,
15:49 uur
De aanwezigheid van een gasbrander is niet hetgeen dat zorgt voor een hoge reactiesnelheid. Dat er gas verbrand wordt en daardoor hitte vrij komt (en vermoedelijk in dit geval ook de nodige zuurstof voor reactie 1...want die moet toch ergens vandaan komen???). Ja, dan wel.
Maar enkel gasbrander...is volgens mij niet juist. |
||
Door: Huijbers
|
Datum:
Dinsdag
27
mei
2025,
15:15 uur
(Bewerkt op: 27-05-2025 15:19)
@Mariette van Eck. Ik zit met het zelfde probleem... Dus een leerling noemt een verkeerde omstandigheid ( namelijk hogere concentratie). Dus, Ja ze verliest het eerste bolletje. Maar waar ik graag een slim inzicht van iemand van dit formum zou willen hebben is.... Hoe moet ik na het verkeerd antwoord de rest beoordelen? Want het antwoordmodel is 'dicht getrimmerd' er moet in het antwoord een verbanden zijn die te maken hebben met temperatuur en verdelingsgraad, en dat klopt niet met het vervolg antwoord van de leerling. Dus kan ik nu geen punt meer toekennen. Maar mijn leerling licht haar antwoord wel toe met behulp van het botsende-deeltjes model zoals ook in de vraag gesteld is. Daarvoor wel 1punt???
|